Na začátku března se na Vysočině uskutečnilo historicky první setkání členů sítě Eurorepar Car Service (ERCS). Krátce vám jej přiblížíme.
Setkání bylo společné i pro síť distribučních center náhradních dílů Distrigo. V oddělených odpoledních blocích si zástupci jednotlivých sítí vyslechli zajímavé přednášky od manažerů servisní sítě.
Sklad v Lozornu
V první přednášce představil centrální logistické centrum náhradních dílů pro náš region ve slovenském Lozornu Adam Komora, manažer odpovědný za rozvoj prodeje a obchodu:
Společnost Emil Frey Group vybudovala toto centrum v roce 2017. Jeho poloha je strategická, má přímé napojení na dálnici, odkud obsluhuje pět zemí (Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Slovinsko, Chorvatsko, Bosnu a Hercegovinu). Disponuje plochou 15 000 m2, celková regálová plocha pak je 35 000 m2. Tento sklad je prodlouženou rukou tří skladů jednotlivých značek koncernu Stellantis. Kromě originálních dílů značek koncernu Stellantis najdete v Lozornu i díly značky Eurorepar a aftermarketové díly.
Webshop
Členové koncernu mají dnes přístup do webshopu EF Auto Parts. Katalog běží na platformě TecDoc a umožňuje objednávání náhradních dílů napříč značkami na trhu plus příslušenství.
Call centrum IAM
Součástí programu podpory je i call centrum, kde jazykově vybavení operátoři uživatelům pomáhají při jakémkoliv dotazu a to od identifikace správného náhradního dílu, přes technickou podporu, pomoc s vytvářením cenových nabídek nebo například poskytování informací o dostupnosti náhradních dílů.
Hodnocení roku 2023
Po úvodní prezentaci se slova chopil manažer sítě Eurorepar pro Českou republiku Antonín Pidrman, aby zhodnotil uplynulý rok a představil plány na ten letošní.
Rozrůstání sítě
Antonín Pidrman pozitivně hodnotil především růst členské základny. V této chvíli síť čítá již jedenáct členů, přičemž za rok 2023 přibyli čtyři noví. Na letošní rok pak koncept předpokládá ještě dynamičtější růst počtu členů, protože v plánu na konec roku 2024 je dvacetičlenná síť. S podobnou dynamikou, s jakou roste členská základna, se zvyšuje i obrat celé sítě.
Přímá spolupráce
Další novinkou pro letošní rok je samostatný přístup členů konceptu do skladového hospodářství s možností přímého objednávání náhradních dílů. S tím pak souvisí i přímá fakturace a nový obchodní model, v jehož rámci má člen konceptu možnost dosáhnout tří úrovní slevy dle dosaženého obratu.
Podpora členské sítě
Během svého vystoupení manažer servisní sítě Antonín Pidrman prezentoval také další podporu, kterou koncept svým členům poskytuje – ať jsou to například společné kampaně, jako je jarní prohlídka vozidel či příprava na STK, nebo akce pořádané ve spolupráci s Ústředním automotoklubem, či společné marketingové kampaně. Členové konceptu mají rovněž
přístup k technickým školením koncernu Stellantis (například pro oblast elektromobility).
Obr. 6 a 7: Příklady podpory konceptu jeho členům: akce pro zákazníky.
Členové konceptu mají rovněž přístup k technickým školením koncernu Stellantis (například pro oblast elektromobility).
Záruka na díly i na práci
Tím, že je koncept Eurorepar vytvořen a provozován koncernem Stellantis, nese si mnoho atributů značkové sítě. Jedním z nich je i přístup k reklamacím, kdy v případě originálních a ERP dílů koncept svým členům nabízí na náhradní díly montované v síti ERCS záruku na díl i na práci. Zadávání do garančního systému se řeší na straně importéra. U dílů od nezávislých dodavatelů se pak záruka vztahuje vždy na díl a v některých případech i na práci.
Tento článek najdete v časopisu AutoEXPERT vydání č. 4/2024.