Jde to vůbec opravovat? Opravy vysokonapěťových trakčních baterií elektromobilu

Cena trakčního akumulátoru elektromobilu tvoří velmi významný podíl na celkové ceně vozu. Je přirozené očekávat, že se stárnutím elektromobilů bude přibývat těch, které vykazují nějakou závadu baterie. Elektromobily se také hojně importují, přičemž část z nich, dle rozhodnutí majitelů, ztratí návaznost na značkovou dealerskou síť. Jde vysokonapěťové trakční baterie servisovat i v podmínkách běžného autoservisu, který má nástroje a vybavení pro diagnostiku daného typu baterie v daném modelu elektromobilu, ale je bez přímé tovární podpory? Jednatel společnosti Olife Energy Miroslav Vejman se pokusí na tuto otázku odpovědět.

Jak dlouho baterie v elektromobilu vydrží?

Je možné se setkat s elektromobily starších generací s olověnými NiCd nebo NiMH bateriemi. Tyto bateriové packy se servisují odlišně, avšak díky nízké a stále se snižující četnosti není obecně nutné autodílnu pro tyto typy baterií vybavit. Stejně tak není nutné jim věnovat větší prostor na těchto stranách. Většina elektromobilů je vybavena lithiovým akumulátorem. Tato technologie je poměrně mladá, s elektromobily vybavenými tímto typem baterie se setkáváme přibližně od roku 2009.
Stárnutí lithiových akumulátorů se odvíjí od počtu nabíjecích/vybíjecích cyklů a jejich hloubky. Jedno nabití od 0 % do 100 % a vybití ze 100 % na 0 % kapacity se počítá jako jeden plný cyklus. Lithiové baterie obecně nabízí od 2 000 cyklů v různé hloubce vybití, nejčastěji je udáváno 80 % hloubky vybití. Z

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články