Moderní metody svařování akumulátorových kontaktů

Elektromobilita přináší

Elektromobilita v autoopravárenství neznamená jen uvedení vozidla do beznapěťového stavu, elektromobily vyžadují specifické opravárenské zákroky. Jedním z nich jsou i opravy kontaktů. O metodách jejich svařování vás v tomto článku informují zástupci společnosti LaserTherm spol. s r. o. Jejich reálné zkušenosti ze svařování akumulátorových kontaktů vycházejí z projektů realizovaných pro ČVUT nebo svařování kontaktů v oblasti e-mobility.

U vozidlových akumulátorů najdete vodivé spoje v těchto bodech:

  • kontakty jednotlivých článků;
  • akumulátorové svody;
  • pláště jednotlivých článků;
  • pláště celkových akumulátorů.

Mezi konvenční metody vytváření vodivých spojů pak patří:

  • mechanický spoj;
  • pájený spoj (horkým hrotem, plamenem);
  • bodový spoj;
  • spoj vytvořený ultrazvukem.

Ovšem v případě svařování akumulátorových kontaktů je v současnosti nejvíce nasazována metoda laserového svařování. Zde se používají dvě techniky:

  • spoj vytvořený pulzním laserem;
  • spoj vytvořený kontinuálním laserem.

Pořizovací náklady na konvenční metody mohou být na první pohled nízké. S ohledem na jejich kapacitu, efektivitu a dostupnost je však cena relativní. Každý způsob výroby spoje má své přednosti i limity. Tím je předurčeno jeho možné vy

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články