Elektromobilita přináší
Elektromobilita v autoopravárenství neznamená jen uvedení vozidla do beznapěťového stavu, elektromobily vyžadují specifické opravárenské zákroky. Jedním z nich jsou i opravy kontaktů. O metodách jejich svařování vás v tomto článku informují zástupci společnosti LaserTherm spol. s r. o. Jejich reálné zkušenosti ze svařování akumulátorových kontaktů vycházejí z projektů realizovaných pro ČVUT nebo svařování kontaktů v oblasti e-mobility.
U vozidlových akumulátorů najdete vodivé spoje v těchto bodech:
- kontakty jednotlivých článků;
- akumulátorové svody;
- pláště jednotlivých článků;
- pláště celkových akumulátorů.
Mezi konvenční metody vytváření vodivých spojů pak patří:
- mechanický spoj;
- pájený spoj (horkým hrotem, plamenem);
- bodový spoj;
- spoj vytvořený ultrazvukem.
Ovšem v případě svařování akumulátorových kontaktů je v současnosti nejvíce nasazována metoda laserového svařování. Zde se používají dvě techniky:
- spoj vytvořený pulzním laserem;
- spoj vytvořený kontinuálním laserem.
Pořizovací náklady na konvenční metody mohou být na první pohled nízké. S ohledem na jejich kapacitu, efektivitu a dostupnost je však cena relativní. Každý způsob výroby spoje má své přednosti i limity. Tím je předurčeno jeho možné vy
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.