Od Nového roku došlo na trhu automobilových benzinů ke změně. Abyste mohli kvalifikovaně odpovídat svým zákazníkům motoristům, co tato změna pro ně a pro jejich vozidla znamená, konkrétně benzin E10. Poprosili jsme o odpovědi na několik otázek našeho spolupracovníka a specialistu na paliva a maziva Vladimíra Třebického ze společnosti SGS Czech Republic.
Obsah článku:
• Co se na trhu s automobilovými palivy změnilo a co tato změna znamená pro motoristy?
• Čím se od sebe benziny E5 a E10 liší?
• Mohou benzin E10 používat všechna vozidla?
• Jaký vliv má benzin E10 na motor a palivovou soustavu?
• Pokud vozidlo nemůže používat benzin E10, čím je možné ho nahradit?
• Prodává se benzin E10 i v okolních zemích?
• Změní se stabilita benzinu E10 a podmínky pro skladování, resp. je třeba brát na něj ohled při delší odstávce vozidla?
Co se na trhu s automobilovými palivy změnilo a co tato změna znamená pro motoristy?
Automobilový benzin se v ČR a v Evropě prodává v kvalitě podle evropské normy EN 228. Ta rozlišuje z hlediska kyslíkatých látek dva typy benzinů. Za prvé benzin s obsahem kyslíku až do 2,7 % hmotnostních, označovaný E5, který je charakterizován i maximálním obsahem etanolu 5 % objemových. Druhým typem je benzin s vyšším obsahem kyslíku až do 3,7 % hmotnostních, označovaný E10. Ten je charakterizován i maximální
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.