V životě dost často platí, že určitá výhoda na jedné straně je vykoupená nedostatkem na straně druhé: zdravá pohanková kaše vám asi nebude chutnat tolik jako propečený steak; ekologické auto s tříválcovým motorem o objemu 1,1 litru vás sice tak často nepožene k čerpací stanici, ale nejspíše nenabídne takový požitek jako jízda s nadupaným šestiválcem…
Řidiči nákladních vozidel chtějí co možná nejsilnější výkonové verze motorů a ke všemu, co začíná slovy eko, bývají zpravidla opatrní. Na druhé straně je to dopravce, kdo platí účty za naftu a je tlačen k co nejnižším nákladům na ujetý kilometr. A opět jsme u dilematu: provozovat úsporné, ale „líné“, nebo silné, ale méně ekonomické vozidlo?
Společnost Volvo Trucks se rozhodla dokázat, že našla řešení bez nutného kompromisu – že jízda s úsporným vozidlem se z hlediska průměrné rychlosti a jízdního komfortu může vyrovnat standardnímu nákladnímu vozidlu. A jak jinak přesvědčit řidiče, přepravce a novináře než formou srovnávacího testu dvou identických vozidel s různým softwarovým nastavením? Zde není prostor pro spekulace a domněnky, tady se ukáže pravda.
Řešením je Turbo Compound v módu Eco
Prvním zás
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.