Dvoulamelová suchá spojka Valeo DDC

Popisovat význam spojky u vozidel se spalovacími motory by bylo jako nošení dříví do lesa. Všichni víte, že zpravidla obsahuje spojkovou lamelu s třecím obložením, přítlačný kotouč a vypínací systém. Přesto si inovativní řešení společnosti Valeo v podobě dvoulamelové suché spojky Dual Dry Clutch (DDC) stručně představme, a to se zaměřením na její servis.

Převodovky s dvojitou spojkou v sobě na rozdíl od standardního řešení spojují komfort automatické převodovky s vysokou efektivitou přenosu točivého momentu. Klíčovými prvky tohoto řešení je suchá dvojitá spojka společně se systémem elektronicky ovládaných servomotorů. Další důležitý prvek systému, zajišťujícího pohodlí při snižování vibrací a hluku, je dvouhmotový setrvačník, jehož konstrukce se mírně liší od setrvačníků, jež se používají v klasických pohonných jednotkách.

Princip funkce DDC

Obr 1: Dvoulamelová suchá spojka Valeo DDC v řezu.

Suchá dvojitá spojka se skládá ze dvou spojkových lamel a přítlačných talířů, které jsou namontovány na dvou spojkových hřídelích, z nichž jedna je umístěna uvnitř té druhé (obr. 1). Řídicí jednotka předvídá chování řidiče pomalým zařazením nebo snížením rychlostního stupně pomocí jedné ze spojek. Díky tomu nemůže dojí

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články