Ve své servisní praxi sami nejlépe vidíte, jakým problémem je vznik karbonových usazenin v motorech, a to jak v zážehových, tak i vznětových. Ve spolupráci s BG Centrem jsme se podívali podrobněji na proces zanášení motoru a jeho řešení pomocí dekarbonizace.
Již po ujetí prvních deseti tisíc kilometrů lze pozorovat výraznější usazování částic karbonu na ventilech, v sacím traktu, ve spalovacím prostoru či v okolí EGR ventilu (pokud je jím vůz vybaven). Posledním místem, kde lze úsady citelně rozpoznat, je filtr pevných částic (DPF). „Velmi tvrdé úsady karbonu zapříčiňují opotřebení stěn válce, vodítek ventilů, vstřikovačů. Úsady na sedlech ventilů a pístních kroužcích vedou ke snížení kompresního tlaku v motoru. Úsady na pístu mění negativním způsobem kompresní poměr motoru a zanesený vstřikovač není schopen efektivně rozprášit palivo.
Karbon, který se dostává mezi pístní kroužek a stěnu válce, vydírá válec a tím v každém cyklu v tomto opotřebení zůstane malé množství motorového oleje, který shoří ve spalovací komoře. Tím se vytváří stále houževnatější úsady. V neposlední řadě dochází vlivem spalování motorového oleje k zanášení filtru pevných částic DPF,“ popisuje negativní procesy v motoru Jiří Kocourek, obchodně-technický manažer společnosti I.O.B., spol. s r.o., která v České republice a na Slovensku zastupuje americkou značku BG Products Inc., produktově zaměřenou právě na proces dekarbonizace.
Situaci je nutné řešit
Pokud se
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.