V minulém vydání jsme vám přinesli pohled do zákulisí týmu FESH FESH na letošní Rallye Dakar. Následujícím článkem v obrazové reportáži pokračujeme.
Minule jsme tým opustili v okamžiku, kdy posádce závodního Fordu Cargo ohnutá polonáprava a páka řízení nedovolily dokončit etapu Hail–Hail. Po dovezení trucku do bivaku a výměně páky řízení jsme byli schopni vyrazit do další etapy, ale v ní se projevily následky „rány“ z předchozího dne. Vlivem ohnuté levé polonápravy se poškodila gufera dohušťování, která jsou v poloose, a ze systému dohušťování levého předního kola unikal vzduch do předního diferenciálu. Jeho tlak sesmekl zajišťovací kroužek manžety a nám v důsledku toho v etapě unikal olej z diferenciálu. Protože jsme v té chvíli neznali přesnou příčinu (netěsné gufero), závada se opakovala ještě následující etapu, což mělo za následek zadření ložiska pastorku pohánějícího levé přední kolo. To už jsme se dostali do Rijádu, kde jsme díky dvěma smyčkovým etapám a dnu volna trávili celkem čtyři dny. Pro nás byly dost náročné – nejen kvůli komplikacím na přední nápravě Fordu Cargo, ale i kvůli tomu, že Albert llovera ve čtvrté etapě kvůli tvrdému doskoku na terénní nerovnosti dost závažně poškodil podvozek svého iveca a připravil svým mechanikům perné chvíle.
Oprava, resp. výměna páky řízení. Prvotním příznakem toho, že se u levého předního kola něco děje, byl defekt před startem do soutěžní etapy následující den.
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.