Opravovali jsme na rallye Dakar 2025 (2)

V minulém vydání jsme vám přinesli první díl pohledu do zákulisí týmu FESH FESH Tomáše Vrátného na letošní rallye Dakar, kdy jsme představili samotné členy týmu. V tomto pokračování se podrobněji podíváme na práci mechaniků.

fesh fesh logo

Nejprve však ještě krátce přiblížíme zázemí celé rallye a našeho týmu: dakarská karavana během závodu nocuje v bivacích. Ty musejí pojmout několik tisíc lidí, a musejí proto mít svoje jasné uspořádání. Pořadatelům se osvědčil model, kdy bivaky umisťují izolovaně (a někdy i poměrně daleko) od civilizace. Ty se pro danou chvíli stávají samostatným městečkem, které má svoji pevnou strukturu, dalo by se říct, že i systém ulic a rozcestníků (obr. 22 a 23).

22
23

Kromě obrovského jídelního stanu, sociálního zázemí, lékařského zabezpečení, novinářského centra či improvizovaných čerpacích stanic (hostitelská země opět poskytovala posádkám závodních vozidel palivo zdarma) jste tu mohli najít například i hřiště na volnočasové aktivity, prádelnu, místo na prodej lokálních SIM karet nebo i modlitebnu (obr. 24 až 27)

24
25
26
27

Nad rámec tohoto zázemí si pak každý tým vytváří svůj vlastní bivak v bivaku (obr. 28). Náš tým letos disponoval dvěma doprovodnými kamiony, dvěma osobními vozy a dodávkou, ve které měli svoje zázemí mechanici motocyklu Adama Peschela. První z kamionů, tzv. bydlík, je pojízdný hotel, ve kterém kromě ubytovací kapacity pro šest lidí nechybí kuchyňka a samostatné sociální zázemí. Druhý kamion – Tatra Phoenix 8×8 – pak slouží jako pojízdné dílny a sklad náhradních dílů (obr. 29 a 30).

28
29
30

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články