Reportáž
Vy, pravidelní čtenáři AutoEXPERTU, jste si už zvykli, že vám v prvním vydání redakčního roku přinášíme dojmy z nedávno skončené Rallye Dakar. I když jsme se letos přímo nezúčastnili, o tento pohled do zákulisí nezůstanete ochuzeni. Tentokrát zavítáme k týmu MAZ-SPORTauto a podíváme se, jakou péči během rallye věnuje mazivům.
Běloruský tovární tým MAZ-SPORTauto se během poměrně krátké doby vyšvihnul mezi absolutní špičku v kategorii kamionů na dálkových rallye a letošní šesté místo Alexeje Višněvského (poté, co druhý pilot Sergej Viazovič musel odstoupit), je toho důkazem.
Tým pracuje na špičkové profesionální úrovni, o čemž svědčí i to, jakou pozornost věnuje mazivům. Velmi úzce, a to i přímo během samotné rallye, spolupracuje se specialisty společnosti Gazprom Něfť, která je jeho dodavatelem maziv. My jsme se na tuto spolupráci zeptali zástupců společnosti Gazprom Něfť, konkrétně nám na otázky odpověděl ředitel technického oddělení společnosti Gazprom Něfť – Lubricants Ltd. Stanislav Dorošenko.
Jaký typ maziv tým MAZ-SPORTauto u svých závodních trucků (motor, převodovka, nápravy) používá?
Tovární závodní tým běloruské společnosti MAZ (Minský automobilní závod) MAZ-SPORTautoTým používá výhradně maziva Gazprom Něfť té nejvyšší třídy. Konkrétně jsou to následující typy:
- Motor: G-Energy
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.