Budoucnost je tady
Vzdálená diagnostika, konektivita, komfortní systémy, autonomní řízení, alternativní pohony vozidel a také ekologie nebo měření emisí – to jsou oblasti, o kterých se stále více mluví i píše. Rozhodli jsme se proto, že v tomto seriálu budeme zajímavé informace přinášet i vám, našim čtenářům.
V tomto článku dokončíme společně s Michalem Tolarem, L&D manažerem a technickým specialistou společnosti Kia, popis řešení klimatizace s tepelným čerpadlem u vozidel s elektrickým pohonem značky Kia. Pro závěrečný díl jsme si nechali to nejlepší, s čím se můžete v oblasti klimatizace u této automobilky setkat – tepelné čerpadlo u vozu Kia EV6.
Model EV6 je vybaven systémem tepelného čerpadla, jehož součástí je vnitřní kondenzátor, využívající jako zdroj tepla pro vytápění horké chladivo pod vysokým tlakem. Tento systém vytápí prostor pro cestující daleko účinněji než samotné přídavné topení (PTC). V logice ovládání PTC a tepelného čerpadla je důležitou proměnnou venkovní teplota. Je-li venkovní teplota velmi nízká, vytápí interiér vozidla topné těleso PTC. Systém tepelného čerpadla vychází ze stejného principu chlazení pomocí klimatizace jako běžné modely. Topení a vysoušení však pracuje s jinými cykly chlazení/topení. Aby systém mohl pracovat jako tepelné čerpadlo, jsou vedle konvenční klimatizace potřeba ještě další součásti, o nichž jsme se zmínili v předchozích vydáních.
Provozní režimy tepelného čer
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.