Zní to neuvěřitelně, že se sice prostřednictvím Jana Skolila ze společnosti CLASSIC Oil věnujeme provozním kapalinám na těchto stránkách často, avšak ty nejprodávanější – nemrznoucí směsi do ostřikovačů – zde svůj prostor ještě nedostaly. Proto se na ně nyní před nastávající zimou zaměříme.
Komplikovanější záležitost
Téměř každé vozidlo pohybující se v zimě v našich klimatických podmínkách musí mít nádobku naplněnou kapalinou do ostřikovačů odolnou proti mrazu. Tomu, že ostřikovačem předního skla nebudeme odstraňovat noční námrazu, sice v dnešní době pomáhá nadstandardní výbava – elektronické vyhřívání předního (a zadního) skla –, jejímu používání to však nezabrání. Stačí provozní špína nebo vjetí do hlubší rozmrzlé louže a zmáčknutí páčky u volantu je více než nezbytné. Zde by nastříkání pouhé vody na podchlazené sklo způsobilo jeho celkové zamlžení, ba až omrznutí. Zvláště pak za rychlé jízdy…
A tady se dostáváme k prvnímu paradoxu těchto nemrznoucích směsí, a to tzv. efektu „wind chill“. Tento jev popisuje, proč při venkovní teplotě např. −10 °C a rychlosti vozidla cca 90 km/h vám nemrznoucí směs s bodem tuhnutí −20 °C po nastříkání na sklo ztuhne. Podobně jako vám může při procházce krajinou omrznout nos, i když je teplota lehce nad nulou.
Parfemace není jen pozitivní
Nejpodstatnější složkou zimní kapaliny do ostřikovačů je jednosytný alko
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.