Chybějící číslo

Jak připravit auto na mráz a naše duše na novou dobu

Příspěvek našeho spolupracovníka Jana Šnebergera, učitele odborných předmětů na Střední průmyslové škole dopravní v Plzni, vůbec není o diagnostice. Tentokrát jde o pneumatiky a vlastně ještě o něco víc…

„Potřebuji připravit auto na mráz, zimní pneumatiky mám, ale nevím, zda je hloubka dezénu dostatečná a jak jsou staré. Podíváš se, prosím?“ Takto mě požádal kolega, zda bych nezkontroloval jeho VW Golf. Koupil jej nedávno mírně ojetý ve značkovém servisu, jehož vizitkou je férovost jednání.

Pro naše studenty to tak byla na chvíli změna ze zajetého režimu, ve kterém často osciloskopicky měříme či bojujeme s poruchami na CAN bus a mnohdy nás v nerovném boji se závadami zachrání až slavní školitelé z hotline Bosch Zdeno Komárek, Štěpán Jičínský a Matěj Potocký. Tentokrát jsme doufali, že obyčejnou kontrolu auta na zimu zvládneme bez pomoci.

Ale všechno bylo jinak

Základní zásady přípravy auta na zimní období jistě nemusíme podrobně rozebírat: Vyplatí se zkontrolovat akumulátor, případně jej dobít a nezapomenout, že systém inteligentního nabíjení potřebuje vědět, kolik energie jsme dodali, a musíme použít dobíjecí pól. Také je dobré zkontrolovat kapalinu v chladicí soustavě, nemrznoucí směs v ostřikovačích, u vznětových motorů nezapomenout na včasnou výměnu palivového filtru.

Na řadě jsou pneumatiky

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.

Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články