V některých našich motoristických médiích se jako řešení současných potíží s chlazením a vodními čerpadly u vozů VW často doporučuje přechod od G13 k nejnovější kapalině G12. Bohužel se však opakovaně vynechává její přesný název – G12evo. Pojďme se s naším odborníkem na provozní kapaliny, Ing. Janem Skolilem z CLASSIC Oil, podívat na bližší detaily této změny.
G12+/G12++/G13/G12EVO
Volkswagen je bezpochyby automobilovým koncernem nejčastěji měnícím požadavky na chladicí kapalinu používanou pro první plnění jím vyráběných vozidel. Předloni se odhodlal ke změně prvonáplně po dlouhých osmi letech experimentu s glycerinem z řepky. A přestože zbarvení nové nemrznoucí směsi bude stále růžové, její složení se opět otřáslo v základech, a tak trochu popřelo předchozí desítky let svého vývoje. Někteří motoristé možná ani nezaznamenali existenci kapaliny G13, ty horší autoservisy dokonce ještě běžně objednávají „Déčko – G12“, přestože tento typ byl již před 20 lety zrušen a nahrazen G12+, tekutinou dodnes používanou v aftermarketu. Příčinou může být stále stejný požadavek na růžové (fialové) zbarvení tekutin G12+/G12++/G13/G12evo, jako by se nic významného nezměnilo. Ty hlavní inovace však neproběhly v chemismu ochrany chladičů, ale naposledy v progresu technologie jejich výroby.