V minulém vydání (AutoEXPERT 10/2022) jsme publikovali první díl článku specialisty na servis klimatizací vozidel Michala Kladivy ze společnosti Car Diagnostic. Zaměřil se v něm na výběr plničky a v tomto tématu pokračuje i nyní.
Vážení čtenáři, na úvod dokončím popis technických řešení plniček klimatizací a toto téma uzavřu doporučením, jak se o tyto stroje starat, aby vám sloužily dlouhé roky.
Konstrukce olejového hospodářství
Pokud se výrobci plniček mezi sebou něčím výrazným a důležitým mimo design odlišují, je to olejové hospodářství. Kompresor, vývěvy, váhy… to vše se stále opakuje, ale jak je vyřešeno dávkování a hlavně uskladnění olejů, to má opravdu smysl zmínit a podívat se na tuto problematiku z širšího pohledu.
80 % všech plniček na trhu je totiž absolutně nevhodných pro používání PAG olejů ve svých nádobách (PAG oleje jsou přitom jediným schváleným typem olejů výrobců originálních kompresorů, potažmo výrobců automobilů pro všechny varianty a používaná chladiva; nepoužívají se u některých elektrických kompresorů a u některých výkonných autobusových aplikací). Mezi těmito hendikepovanými je i spousta jinak velmi kvalitních strojů. Je to na jednu stranu škoda, na druhou stranu to je jistý konstrukční kompromis, se kterým ale musíte být obeznámeni při koupi a vědět, jaké postupy dodržovat, aby byl servis proveden správně. Musíte si rovněž b
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.