Vážení čtenáři, v tomto seriálu popisují diagnostičtí specialisté AutoPROFITEAM, servisního konceptu APM Automotive, své zkušenosti ze servisní praxe. V tomto pokračování uvádí Miroslav Lucák, jak opravit auto po nepovedeném chiptuningu.
Oblíbené „načipování“ motoru sice může majiteli vozu přinést výrazně lepší požitek z jízdy, ale někdy také nečekané problémy. Třeba v podobě chybějících vodítek pro odhalení závad, které původně s oním vylepšením motoru vůbec nesouvisely.
Vozidlo
AUDI A6 3.0 TDI, 171 kW, r. v. 2007, kód motoru ASB, ŘJM EDC16CP34-4.5 č. 4F9910401B – 0010
Krátce po prodělání tzv. chiptuningu u nejmenované firmy začal vůz postupně ztrácet na výkonu, občas došlo k prudkému zaškubání a sporadicky i k zhasnutí motoru. V paměti závad se neukládaly žádné chyby, ale nepříjemné projevy slábnoucího výkonu a škubání se postupně zhoršovaly.
Uložené závady: ŘJM DTC – 0
Absence chybových hlášení samozřejmě hledání závady značně komplikovala, proto majitel servisu využil možnosti vycházející z členství v servisním konceptu AutoPROFITEAM a požádal o pomoc s diagnostikou.
Důležitá kávička
Než jsem vybalil technik
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.