Důvěřuj, ale prověřuj

Diagnostická praxe

Vážení čtenáři, v tomto seriálu popisují diagnostičtí specialisté AutoPROFITEAM, pod hlavičkou společnosti APM Automotive, své zkušenosti ze servisní praxe. V tomto pokračování popisuje Vladimír Míča, jak porozumět signálům přicházejícím do řídicí jednotky.

Snímače u současných vozidel mají za úkol posílat do řídicí jednotky signály, na jejichž základě jednotka řídí celý systém motoru. Ty mohou také mechanikům usnadnit hledání případné závady, ovšem pouze za předpokladu, že vycházejí opravdu ze skutečnosti. Někdy to ale mohou být právě špatné signály, které mohou působit problémy a následně i komplikace při hledání příčiny těchto problémů.

Vozidlo

Obr. 1: Vozidlo mělo občasnou ztrátu výkonu a rozsvícenou kontrolku DPF.

Mazda 5 2.0 CR, 105 kW, r. v. 2007, kód motoru RF

Auto jezdilo bez problémů do doby, než se u něj začala projevovat občasná ztrátu výkonu a po nějaké době se i rozsvítila kontrolka DPF (obr. 1). Zákazník jezdil s autem až do chvíle, kdy začala svítit i kontrolka motoru a auto mě

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články