Honda CRV 2.2 CTDi nestartuje

Další ze zajímavých diagnostických případů přináší pedagog odborných předmětů na Střední průmyslové škole dopravní v Plzni Jan Šneberger. Do jeho řešení se pustil na sklonku minulého roku. Honda CRV 2.2 CTDi nestartuje.

Obsah článku:
• Jak to začalo
• Startovací sprej nutností
• Vypravil jsem se do servisu
• Dvakrát nevstoupíš do jedné řeky
• Není nad startovací zdroj
• Proč jedna honda startovala a druhá nikoliv?
• Na závěr

Článek ze seriálu Liga mistrů diagnostiky. Další díly ZDE.

Tento příběh není dlouhý, ale je poučný. Poučný i v tom, že jak se automobilový svět až překotně vyvíjí, klade stále větší nároky na znalosti diagnostiků. Proto se tento obor stává náročným a ve své podstatě i celoživotním studiem.

Jak to začalo

Do spřáteleného autoservisu přivezli z jiného servisu nestartující automobil Honda CRV 2.2 CTDi 4×4. Auto bylo dovezeno z Německa, po krátké době u něj nastaly problémy v podobě stále delších startů. Předchozí servis závadu řešil repasí vstřikovačů s tím, že vstřikovací čerpadlo i tlaky v railu při běhu motoru se zdály být v pořádku. Jenže ty dlouhé starty se stále zhoršovaly.

Startovací sprej nutností

Brzy po výměně vstřikovačů už auto nestartovalo téměř vůbec, respektive pouze pomocí startovacího spreje. Servis se tak raději obrátil na kolegy z jiného autoservisu. Ti tušili, že problém může být v nedostatečném tlaku v railu při startu, a proto raději zkontrolovali přepady u již repasovaných vstřikovačů. Přepady byly ale naprosto minimální.

U toho typu common-railu zajišťuje regulaci pouze dávkovací ventil na čerpadle a také zde není DRV – regulační ventil na liště (obr. 1). Místo něj je lišta zakončena Venturiho trubicí, ze které může při závadě vytékat palivo. Po odpojení hadice vedoucí k trubici a následně za běhu motoru zde neukápla ani kapka (obr. 2).

Motor nestartující Hondy CRV 2.2 CTDi.
Obr. 1: Motor nestartující Hondy CRV 2.2 CTDi.
Venturiho trubice na liště.
Obr. 2: Venturiho trubice na liště.

Předchozí servis ochotně spolupracoval a pro porovnání startovacích podmínek přivezl prakticky identickou Hondu CRV 2.2 CTDi (ještě typ bez DPF), u které diagnostikou Delphi provedli záznam startu. Při otáčkách 260 min-1 a tlaku 12 MPa motor okamžitě naskočil.

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články