Přinášíme vám další z diagnostických případů našeho spolupracovníka a úřadujícího držitele titulu FCD Diagnostik roku Jiřího Černého z Liberce: motor nemá výkon.
Obsah článku:
• Informace o vozidle
• Popis závady – motor nemá výkon
• Co se tedy děje?
• Jak dál?
• Kontroluji další snímače
• Jak tedy pokračovat?
• Zaměřuji se na řídicí jednotku
• Jednotku mám, ale…
• Jsem na stopě
• Závěr
Článek ze seriálu Liga mistrů diagnostiky. Další díly ZDE.
Na počátku bylo vozidlo, které mělo sporadickou závadu, dle popisu zákazníka: „Motor nemá výkon.“ A skutečně – někdy se s autem téměř nedalo rozjet. Příčiny byly dvě: první, banální, spočívala ve vadné lambda-sondě, na kterou si dokonce stěžovala i řídicí jednotka. Lambda-sonda byla sice nová, ale vadná. Bohužel dnes nic divného. Druhá závada, kterou si dnes popíšeme, byla o hodně složitější.
INFORMACE O VOZIDLE | |
Model: | Peugeot 206 1.4 |
Rok výroby: | 2006 |
Typ motoru: | TU3JP (KFW) |
Výkon: | 55 kW |
Převodovka: | manuální |
Palivo: | benzin |
Najeto: | 108 280 km |
Popis závady – motor nemá výkon
Jak se závada projevuje: Náhodně, hlavně za studena, nejde přidat plyn. Motor běží ve zvýšeném volnoběhu. Do paměti závad se ukládá chybový kód: (P0608) Sensor Power Supply
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.