Vážení čtenáři, v tomto pokračování seriálu se Vladimír Míča, specialista pro diagnostiku a elektroniku v automobilovém opravárenství a člen technického oddělení TechXpert společnosti Swiss Automotive Group CZ s.r.o. (SAG CZ), podíval na závadu: Ford Focus nejde nastartovat. Zastavil se při jízdě a už nenastartoval
Obsah článku:
• Informace o opravovaném vozidlu
• První krok: připojení sériové diagnostiky
• Druhý krok: paralelní diagnostika
• Inverzní zobrazení osciloskopem
• Problémy s tlakem paliva
• Příčina závady je odhalena
Článek ze seriálu Diagnostická praxe. Další díly ZDE.
Majitel servisu, náš dlouholetý zákazník se na mě obrátil v rámci našeho servisního konceptu CarXpert s prosbou o technickou podporu u případu Ford Focus nejde nastartovat. Podle jeho slov se motor auta zastavil při jízdě a dále nešel nastartovat. Pozoroval prý už předtím občasné delší starty a nerovnoměrný chod motoru, ale znáte to: dokud to jezdí…
Vozidlo
Ford Focus 2.0 TDCi Turnier, kód motoru T7DB, rok výroby 2015, systém řízení motoru Delphi DCM 6.1.
První krok: sériová diagnostika
Připojil jsem sériovou diagnostiku Bosch KTS 560 a vyčetl paměť závad řídicí jednotky motoru. Byla prázdná, žádná závada. Zkontroloval jsem měřené hodnoty, zejména otáčky motoru, tlak paliva, hmotnost nasátého vzduchu, diferenční tlak atd., ale nenašel jsem nic podezřelého, co by mohlo být příčinou neúspěšných startů. Startér točil motorem, tlak paliva na railu dosahoval požadovaných 280–300 barů a hmotnost nasávaného vzduchu se pohybovala okolo 13,5 kg/h, což bylo také správně. Zde už sériová diagnostika neměla jak dál pomoct a další postup byl jasný – diagnostika paralelní.
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.