Diagnostika a opravy vozidel se stávají náročnějšími a komplikovanějšími. Bez detailních dat a informací, ale také bez zkušeností v podobě zdárně vyřešených závad vozidel je v některých případech téměř nemožné závadu úspěšně opravit ke spokojenosti zákazníka. Kde ale získat tolik potřebné rady? Každý dnes odpoví, že na internetu, kde je přece nepřeberné množství nejrůznějších fór. Realita je však taková, že některá diskusní fóra jsou seriózní, v jiných se naopak prezentují tzv. „Všeználkové“ všeho druhu. Jak a kde rychle zjistit opravdu relevantní informace k závadě, kterou právě nemůžete rozlousknout, poradí náš dlouholetý spolupracovník a špičkový diagnostik Jiří Hampl – ADK.
Vážení čtenáři a přátelé, v poněkud obšírnějším úvodu přiblížím zdánlivě nesouvisející postřehy z reálného života tak, jak je vnímám nejen já, ale myslím si, že i mnoho z vás. Pro samou práci při opravách aut nemáme kolikrát ani čas tuto realitu zaznamenat…
Žijeme ve společnosti výkonu, soupeření, předhánění, reklam, neuromarketingu. Je toho na nás moc, sype se to na nás ze všech stran. Každý se pere o kousek pozornosti. Záplavy e-mailů nestačíme číst a rovnou zprávy odstraňujeme. Zvedáme marketingové telefonní hovory, aby nám to zkazilo náladu a chuť tvořit. Instalujeme si do telefonu aplikace, které zabraňují marketingovým atakům. Kvůli odmítání reklam se marketing více sofistikuje, aby agresivněji pronikl až k nám. „Je přece v zájmu dobra“, nechat se přesvědčit, ovlivnit a zakoupit nějaký produkt, který ale ani nemáme čas využít. Byli jsme totiž zmanipulováni k zakoupení produktu, ne k jeho využití. Už nerozhodujeme my, ale chytrost marketingu.
Pracujeme více a více, ale peněz je méně a méně, je tu inflace, za kterou nemůžeme, vyděláváme peníze, abychom uživili rodinu, odvádíme státu stále více a očekáváme tím od něj sociální pomoc. Je toho opravdu hodně, co musíme dělat, a neumíme už vyhodnotit, co je pro nás ve své podstatě důležité. Potřebujeme mezi sebou komunikovat živě v reálném čase a nejlépe osobně. Nejlépe s lidmi z našeho okolí, vnímat je, vidět je jako sebe sama a vědět, že každý má svůj osud, trápení, radosti a má právo být takový, jaký je, protože nic nestojí mimo zákony vesmíru.
Nyní se tedy dostávám k tomu, proč jsem se soustředil na pomáhání druhým, zejména pak na on-line pomoc, již ale někteří v záplavě výše zmíněné reklamní masáže nesprávně berou jako můj „dobrý marketingový tah“.
Já se v rámci pomoci snažím přispět ke spojování lidí také svými živými streamy na kanále YouTube, kde se může každý zdarma připojit (nebo po zaplacení malé částky měsíčně i častěji). Moje potěšení je vzdělávat kohokoliv, kdo projeví zájem, což vlastně dělám od svých dvaceti let. Když jsem pracoval jako mistr odborného výcviku v letech 1995 až 2005, měl jsem zbožné přání, aby se žáci ptali a měli zájem o obor. Bohužel jsem zjistil, že to nemohu čekat automaticky a že musím žáky motivovat, což se mi tehdy částečně i dařilo.
Lidé z branže, kteří již opravují auta a diagnostikují závady, mají přirozený zájem. A moje role teď není motivační, ale spíše informační, předávací.
Jak jsem zmínil v prvním dílu tohoto miniseriálu, již od jara 2021 živě diskutuji a odpovídám na dotazy posluchačů prostřednictvím YouTube. Jsem rád, že si posluchači našli čas a chtějí se podílet na společném projektu. Můžete se tedy připojit i vy, milí čtenáři. Služba je zdarma (případně pak za nepatrný měsíční poplatek můžete sledovat celý obsah YT kanálu nebo se také aktivně zapojovat). Nyní vám ukážu, jak na to.
Streamy ze záznamu
Pro začátek se můžete podívat na stream ze záznamu (obr. 1), a pokud se chcete na něco zeptat, můžete napsat otázku do komentáře. Zatím stíhám odpovídat. 😊 Záznam streamu můžete pojmout také jako podcast a jen poslouchat.
Zde si můžete vybrat, který stream chcete.
Některé starší streamy jsou opatřeny časováním dle témat v komentáři (obr. 2), a to díky jednomu nadšenci, který při studování streamu zapisoval časy dotazů posluchačů. Můžete také finančně přispět na mou práci pro vás. Stream trvá vždy kolem 60 minut.
Dokument: „Vyšetřování“ závad
Na mém kanále si můžete zdarma prohlédnout několik videí, ve kterých hledám a opravuji závady. Pokud vás to zaujme, můžete si přístup vyzkoušet na měsíc a případně se stát trvalým členem. V členské sekci pak můžete pravidelně sledovat, jak detailně postupuji při hledání závad včetně popisu funkce daného systému, diagnostických metod a závěrečného shrnutí.
Video na obr. 3 je pro veřejnost a můžete jej zhlédnout zdarma. Často je případ rozdělen na dva díly. Jeden díl trvá obvykle 40 až 60 minut.
Členství
Pokud se vám budou moje příspěvky líbit, můžete si zaplatit členství a do měsíce ho třeba zrušit nebo jej můžete zrušit kdykoliv potom. Výhody členství, které je rozděleno na tři úrovně (obr. 4), jsou popsány dále. Nabídku členství získáte pomocí odkazu níže nebo kdekoliv na mém videu klinutím na „připojit se“.
ZDE najdete přístup ke členství na YT kanálu.
1. úroveň „Děkuji Jiřímu“ za 44,90 Kč měsíčně je forma pravidelné měsíční podpory bez výhod sledování členských videí.
2. úroveň „Online akademie stream“ za 149,90 Kč měsíčně je pro sledování streamů každý týden. Pro veřejnost bez jakéhokoliv členství je to pouze jednou za měsíc. Je to tedy určeno pro nadšence i mechaniky, kteří jsou zvídaví a chtějí se ptát a diskutovat na streamech a případně mě podpořit sporadicky v chatu, popř. v komentářích pod videem.
3. úroveň „Online akademie stream“ za 399,90 Kč měsíčně je určena pro diagnostiky, kteří potřebují aktivní pomoc a více a častěji proniknout pod pokličku diagnostických metod ve formě diagnostických případů, vzdělávacích videí, a dále je možné využít diagnostickou komunitu, kterou tvoří již více než 90 členů z dennodenní praxe.
Pozvánka na stream exkluzivně pro čtenáře časopisu AutoEXPERT
Vážení přátelé, zvu vás na živý stream, který spustím ve čtvrtek 7. prosince 2023 od 20.00 hod. Připravte si dotazy, které můžete napsat předem do formuláře na mých stránkách www.jirihampldiag.cz/youtube-kanal/ nebo počkat a zadat dotaz přímo do chatu. Vaše dotazy budu číst a odpovídat na ně. ZDE najdete odkaz na přístup na exkluzivní stream. jste připojeni. Možnost psaní komentářů je už teď.
Závěrečná myšlenka
Vzdělávání je můj koníček již 30 let. Rád mluvím s lidmi, vyslechnu si, co je trápí, a nepřesvědčuji je o své pravdě a názorech. Proto se snažím nepřesvědčovat nikoho ani ve svých videích a streamech. Doufám, milí přátelé, že vám můj YT kanál pomůže získat další vědomosti i v základní sekci zdarma. Těšte se ze svých chyb a buďte spíše smutní, když chyby neděláte – znamená to, že přešlapujete na místě a nepostupujete. Právě postup s překonáváním chyb vám právem přinese radost z vlastního rozvoje.
Tento třetí díl seriálu měl být sice závěrečný, ale s redakcí jsem se dohodl, že přidáme ještě jedno pokračování – reportáž z avizovaného srazu ADK, kde určitě zazní mnoho pro vás zajímavého i poučného.
Pozvánka na sraz ADK
V Hradci Králové proběhne dne 9. prosince 2023 sraz členů AutoDiagnostické Komunity (ADK). Setkání je pojato jako neformální povídání nad případy z praxe, metodami hledání závad. Součástí programu bude i aktivní hudební produkce členů komunity.
Program srazu ADK:
- 1. Úvodní řeč nad myšlenkou AutoDiagnostické Komunity (Jiří Hampl)
- 2. Představení nové písně „ADK“
- 3. Nové poznatky při hledání závad (Jiří Hampl)
- Oběd
- 4. Představení nových produktů a ucelených zkušeností od členů komunity. Popis nejsledovanějších pomůcek a přístrojů, které se v komunitě sdílely.
- 5. AutoDiagBazar: Co už nepotřebujete, může potřebovat druhý. Přineste, co nepotřebujete.
- 6. Živá hudba od členů komunity: Umíme nejen hledat závady, ale i hrát a zpívat.
- 7. Rytmus v nás: Kdo bude chtít, zahraje si na bubny djembe.
- 8. Relax: Relaxační nástroje pomáhají uvědomit si, co je a co není důležité. Následovat bude odpočinek a aktivace intuice. Na řadu pak přijdou křišťálové mísy, hand pan, rav drum.
Poznámka: Setkání ADK je pouze pro členy komunity, účast je podmíněna členstvím 3. úrovně na YT kanálu. Pokud opravdu sami chcete a cítíte to tak, staňte se členy ADK a přijďte mezi nás.
Jiří Hampl
Tento článek najdete v časopisu AutoEXPERT vydání č. 12/2023.