Vážení čtenáři, v rámci řady recenzí zařízení pro automobilovou diagnostiku jsme hodnocení přístrojů pro sériovou komunikaci uzavřeli testerem výrobce Secons. Nově otevíráme nejen téma paralelní diagnostiky, ale také měníme stávající formát, kdy recenzi připravovali dva nezávislí specialisté ve dvou samostatných částech. Tentokrát se budeme v několika navazujících pokračováních detailně zabývat pouze jedním přístrojem, a to osciloskopem MT Pro CZ. Postupně dopodrobna vysvětlíme softwarové funkce, jež určitě stojí u tohoto zařízení za povšimnutí.
V úvodním dílu se budu věnovat analýzám výpadků spalování při nepravidelném chodu motoru, které jsem za pomoci MT Pro řešil u tří vozidel.
Analýzy výpadků spalování
Sériová diagnostika u mnoha typů systémů nabízí v naměřených hodnotách možnost sledovat korekce délky vstřiku jednotlivých válců na základě změny úhlové rychlosti otáčení klikové hřídele a vyhodnotit, který válec je nejpomalejší, a tedy má výpadky. Většinou vše funguje poměrně dost přesně, ale ne vždy sériová diagnostika funkci nabízí a ne ve všech režimech chodu motoru ji lze použít. Tak tomu bylo i v případě nissanu.
1. Nissan Navara 2.5 dCi
Po prvním studeném startu měl motor nepravidelný chod.
Použil jsem osciloskop MT Pro a pomocí jeho motortesteru provedl analýzu účinnosti válců. Při analýze se vychází z toho, jak se změní úhlová rychlost otáčení motoru (klikové hřídele) po zápalu jednotlivých válců. Připoji
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.