Single test (1)

Nová pomůcka pro diagnostiky

Vážení čtenáři, v této minisérii vám diagnostický specialista a náš dlouholetý spolupracovník Jiří Hampl ve spolupráci se společností AUTODIAGNOSTIKA KLOC, s. r. o., představí v rámci projektu DiagAcademy.cz principy metodiky zajímavé diagnostické metody – single testů.

Vývoj diagnostických metod mě za 25 let praxe utvrdil v tom, že musím vycházet vstříc a učit od věcí známých k věcem neznámým. Objíždím totiž hodně servisů a vidím jejich potřeby. Musí řešit závady rychle, mají přeplněno a zákazníci stále volají týden před dovolenou, že potřebují spěšně na autě to či ono. Většina servisů nemá v diagnostice prostor pro laborování nebo dlouhé přemýšlení nad souvislostmi mnoha křivek. Nemají ani prostor pro práci s osciloskopem. Na druhou stranu je vidět, jak se jen některé dílny staly osciloskopickými a do těch se sjíždějí vozidla se závadami, se kterými si už nikdo jiný neporadí.

I do takových dílen jsem jezdil a k svému překvapení jsem často zjistil, že postačí sériová diagnostika, multimetr nebo nějaký trik – a odhalení příčiny závady je na světě. Možná bych měl poděkovat své neochotě vybalit osciloskop a časovému tlaku na vyřešení závady v terénu. Z toho vyplývá moje zkušenost, že i běžná dílna bez osciloskopu může najít závadu rychle. Stačí vědět, že před výměnou je třeba provést test komponentu a přesvědčit se, zda je vadný, nebo ne. S nejzapeklitějšími závadami jsem se setkal v dílnách, kde měnili

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články