Problém se systémem EEC u Škody Scala 1,0 tsi
Přinášíme vám článek od naší spolupracující autorské dvojice: pedagoga Střední průmyslové školy dopravní v Plzni Jana Šnebergera a jeho bývalého žáka a špičkového diagnostika Michala Kluga. Diagnostický případ, který autoři řešili, by mohl způsobit vrásky na čele mnohým z vás.
EEC (evaporative emission control system) je systém odvětrávání palivové nádrže, zabraňující odpařování paliva a tím i unikání nebezpečných uhlovodíků do atmosféry. Aby se výpary nedostaly z palivové nádrže, je v systému jejího odvětrávání nádobka s aktivním uhlím, která odpařené páry absorbuje. Když následně motor běží, absorbované páry jsou přisávány zpětným potrubím a spáleny.
EEC a PCV – oba systémy jsou propojeny
U turbomotoru modelu Škoda Scala je celý systém EEC propojen s tzv. PCV, positive crankcase ventilation neboli pozitivním odvětráním klikové skříně. Aby docházelo k dostatečnému odsávání nebo naopak nedocházelo k příliš velkému odsávání z klikové skříně, je systém osazen PCV ventilem, který má na starosti regulaci tlaku v něm. Přetlak se dostává do klikové skříně kolem pístních kroužků. V případě přeplňovaných motorů se může přetlak dostat do klikové skříně i přes zpětné vedení oleje turbodmychadla vlivem nedostatečného těsnění kroužků jeho hří
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.