Vibrace motoru při akceleraci u Škoda Octavia

motor Škoda Octavia II 2.0 TDI, kód motoru BMM.

Vážení čtenáři, přinášíme pokračování seriálu, ve kterém se specialista Dalibor Plischke ze společnosti MOTOR expert s.r.o. věnuje problémům obvodů souvisejícím s rozvody. Další případ popisuje odstranění vibrace motoru při akceleraci u vozidla Škoda Octavia II 2.0 TDI, kód motoru BMM.

PERIPETIE S ROZVODY (3)… další díly ZDE

Obsah článku:
• Pár řádek k motoru
• Sériová diagnostika
• – Kontrola paměti závad
• – Kontrola zobrazovaných hodnot tlaků před startem motoru
• – Kontrola zobrazovaných hodnot teplot
• – Kontrola funkce plynového pedálu
• – Test komprese dle startovacích otáček pomocí KTS 540
• – Test porovnání množství
• – Kontrola plnicí účinnosti motoru
• Dosavadní shrnutí
• Paralelní diagnostika
• – Test delta U a delta I
• – Kontrola fáze klika–vačka
• – Kontrola účinnosti válců s MTPro
• – Kontrola pulzací v sání
• Vizuální kontrola systému ovládání ventilů
• Závěr
• Pro zvídavé

Článek ze seriálu Liga mistrů diagnostiky. Další díly ZDE.

Popis problému – citace e-mailu od zákazníka:

„… při zátěži (cca od 1 800 min-1) nevstřikuje naftu do čtvrtého válce, u ostatních válců je dávka paliva v pořádku. Vyměněna konektorová lišta vstřikovačů, pak vstřikovač čtvrtého válce a potom byla vyzkoušena i výměna všech vstřikovačů za jiné z jiného auta se stejným motorem (zároveň i s palivovým čerpadlem). Vše bez výsledku, problém je stále u čtvrtého válce…“

Sestava hlavy motoru 2.0 TDI BMM (zdroj: elektronický katalog dílů LKQ).
Obr. 1: Sestava hlavy motoru 2.0 TDI BMM (zdroj: elektronický katalog dílů LKQ).

Pár řádek k motoru

I když jde o předfaceliftovou Octavii druhé generace, je u zkoumaného vozidla (výroba 9/2007) použit motor BMM ještě s původní dvouventilovou technikou shodné konstrukce, jako byla u motorů 1.9 TDI PD (Pumpe–Düse). Na obr. 1 vidíte, že hlava motoru obsahuje pouze jednu vačkovou hřídel (poz. 1), která ovládá jak sací ventily (8), tak i ventily výfukové (9) a působí rovněž na vahadla (16) sdružených vstřikovacích jednotek systému čerpadlo–tryska. Sací i výfukové vačky stlačují své ventily skrze hydraulická zdvihátka s automatickým vymezováním ventilové vůle tlakem mazacího oleje motoru. Za řemenicí vačkové hřídele (3) se nachází hlava s impulzním kotoučem snímače polohy a otáček vačkové hřídele (VH) poz. 4.

Sériová diagnostika

Kontrola paměti závad

Přejděme od slov k činům. Diagnostiku vozidla jsem zahájil skenem paměti závad všech systémů. Na obr. 2 si můžete prohlédnout výpis paměti závad systému řízení motoru, kterému se budeme věnovat dále. Oba zde uvedené DTC kódy jsou sice zajímavé, ale s reklamovanou závadou nemají žádnou souvislost, protože motor nepracuje dobře ani za tepla, kdy je systém žhavení již „z obliga“.

Kontrola paměti závad řízení motoru.
Obr. 2: Kontrola paměti závad řízení motoru.
Zobrazované hodnoty tlaků.
Obr. 3: Zobrazované hodnoty tlaků.

Kontrola zobrazovaných hodnot tlaků před startem motoru

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články