Vážení čtenáři, přinášíme pokračování seriálu, ve kterém se specialista Dalibor Plischke ze společnosti MOTOR expert s.r.o. věnuje problémům obvodů souvisejícím s rozvody. Další případ popisuje odstranění vibrace motoru při akceleraci u vozidla Škoda Octavia II 2.0 TDI, kód motoru BMM.
PERIPETIE S ROZVODY (3)… další díly ZDE
Obsah článku:
• Pár řádek k motoru
• Sériová diagnostika
• – Kontrola paměti závad
• – Kontrola zobrazovaných hodnot tlaků před startem motoru
• – Kontrola zobrazovaných hodnot teplot
• – Kontrola funkce plynového pedálu
• – Test komprese dle startovacích otáček pomocí KTS 540
• – Test porovnání množství
• – Kontrola plnicí účinnosti motoru
• Dosavadní shrnutí
• Paralelní diagnostika
• – Test delta U a delta I
• – Kontrola fáze klika–vačka
• – Kontrola účinnosti válců s MTPro
• – Kontrola pulzací v sání
• Vizuální kontrola systému ovládání ventilů
• Závěr
• Pro zvídavé
Článek ze seriálu Liga mistrů diagnostiky. Další díly ZDE.
Popis problému – citace e-mailu od zákazníka:
„… při zátěži (cca od 1 800 min-1) nevstřikuje naftu do čtvrtého válce, u ostatních válců je dávka paliva v pořádku. Vyměněna konektorová lišta vstřikovačů, pak vstřikovač čtvrtého válce a potom byla vyzkoušena i výměna všech vstřikovačů za jiné z jiného auta se stejným motorem (zároveň i s palivovým čerpadlem). Vše bez výsledku, problém je stále u čtvrtého válce…“
Pár řádek k motoru
I když jde o předfaceliftovou Octavii druhé generace, je u zkoumaného vozidla (výroba 9/2007) použit motor BMM ještě s původní dvouventilovou technikou shodné konstrukce, jako byla u motorů 1.9 TDI PD (Pumpe–Düse). Na obr. 1 vidíte, že hlava motoru obsahuje pouze jednu vačkovou hřídel (poz. 1), která ovládá jak sací ventily (8), tak i ventily výfukové (9) a působí rovněž na vahadla (16) sdružených vstřikovacích jednotek systému čerpadlo–tryska. Sací i výfukové vačky stlačují své ventily skrze hydraulická zdvihátka s automatickým vymezováním ventilové vůle tlakem mazacího oleje motoru. Za řemenicí vačkové hřídele (3) se nachází hlava s impulzním kotoučem snímače polohy a otáček vačkové hřídele (VH) poz. 4.
Sériová diagnostika
Kontrola paměti závad
Přejděme od slov k činům. Diagnostiku vozidla jsem zahájil skenem paměti závad všech systémů. Na obr. 2 si můžete prohlédnout výpis paměti závad systému řízení motoru, kterému se budeme věnovat dále. Oba zde uvedené DTC kódy jsou sice zajímavé, ale s reklamovanou závadou nemají žádnou souvislost, protože motor nepracuje dobře ani za tepla, kdy je systém žhavení již „z obliga“.
Kontrola zobrazovaných hodnot tlaků před startem motoru
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.