Záhada startovacích otáček

Liga mistrů diagnostiky:

Ve dvou navazujících pokračováních se náš stálý spolupracovník Jakub Mejzlík ze společnosti Auto MERCIA, a. s., z Chrudimi bude zabývat záhadnými různorodými závadami dvou vozidel, které přesto mají něco společného. Začínáme vozem Škoda Octavia II 1.6 MPI 75 kW.

V poslední době se stále častěji poukazuje na špatnou kvalitu či nekompatibilitu některých aftermarketových náhradních dílů, a to bohužel i těch, které nesou jména renomovaných značek. A protože máme u nás v Diagnostickém centru tyto zkušenosti také, rozhodl jsem se podělit se s vámi o dva diagnostické případy, kde špatně fungující náhradní díly dokázaly způsobit nemalé problémy a svést z cesty při hledání zdroje těchto závad několik autoservisů.

Náhodně se rozsvěcující kontrolky

Prvním takovým případem je Škoda Octavia druhé generace se zážehovým motorem 1.6 MPI, kde se náhodně rozsvěcely kontrolky EPC a motoru. Vůz k nám přivezl jeho majitel s tím, že jej takto provozuje po neúspěšné opravě několik měsíců. Podle jeho slov při pokusech o zjištění a odstranění závady v předchozím servisu vyměnili snímače otáček klikové i vačkové hřídele, napínací kladku rozvodového řemene a těleso škrticí klapky.

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články