Trendem v konstrukcích vozidel je odlehčování, zejména karoserií, nebo zmenšování, tzv. downsizing třeba u motorů. Přesto je jedna součást vozidel, která jde proti tomu – kola. Zde se naopak rozměry zvětšují, proto i kola těžknou. Aby to nebylo tak jednoduché, snižuje se navíc jejich profil, což zase značně ztěžuje demontáž a montáž. Jaké jsou možnosti současných strojů na montáž pneumatik a pomáhá tomu hydraulika? Porovnává Petr Kunzl, školitel ze společnosti AD TECHNIK.
Už se o tom mluvilo mockrát. Současná kola vozidel jsou čím dál tím větší, a to jak co do průměru, tak do šířky. Jediný rozměr, který se soustavně snižuje, je profilové číslo pneumatiky. Nebudeme rozebírat, proč se tak děje a jaké to má dopady na samotné chování vozidel. Dnes bude řeč o něčem tak jednoduchém, jako je montáž pneumatiky na disk a její demontáž.
Ve skutečnosti to zdaleka tak triviální není. Zkusme si to napsat do čísel, ať máme jasno, o čem je řeč. Není tak dávno doba, kdy se na běžném autě střední třídy vozily pneumatiky o rozměrech např. 225/45 R17. Už tento rozměr nebýval standardní a patřil k příplatkové výbavě. Kromě toho pneumatiky s profilovým číslem pod 50 byly obecně považovány za nízkoprofilové a je
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.