Kloubová technologie Face Spline

Zaostřeno na podvozek

Společnost GKN Automotive před časem představila nové pojetí kloubových spojů – technologii Face Spline, která je efektivnější při menších rozměrech a nižší hmotnosti. Tam, kde konvenční přístup obvykle spoléhá na čepy, používá Face Spline ozubení na přední straně kloubu.

Díky větší styčné ploše dokáže toto řešení přenést až o 50 procent větší točivý moment. Zepředu se montáž provádí jediným šroubem, takže je snadnější než kdy dříve. Toto řešení oslovilo výrobce prémiových automobilů, jako například BMW Group, která díky Face Spline dosáhla snížení hmotnosti pohonného ústrojí svých modelů xDrive.

Přednosti řešení Face Spline:

  • Integrovaná technologie Face Spline je kompaktnější a lehčí než klouby hnacích ústrojí využívající čepové spoje.
  • Schopnost přenést až o 50 % větší točivý moment díky větší styčné ploše ozubení na celé čelní straně kloubového spoje.
  • Snadná montáž a vystředění, spoj s nábojem kola s nulovou vůlí díky spojovacímu kónusu a jedinému montážnímu šroubu.
  • Maximální úhel vychýlení na zadní nápravě 25° díky pružným manžetám.

Lehké, kompaktní a výkonné

Budoucnost mobility má jasné zadání. Pokud mají být splněny ambiciózní klimatické cíle, je třeba snížit množství emisí. Důležitější roli než kdy dříve tedy hrají komponenty, které maximálně snižují hmotnost a nároky na prostor. A právě zde se

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články