Než nastoupí reklama: Testování paliva před uvedením na trh

Jistě jste už zaznamenali více reklamních kampaní upozorňujících na nové či vylepšené palivo. Pojďme se ve spolupráci se společností VIF, která do nich dodává přísady, podívat, co takovému příchodu třeba nového benzinu na trh předchází.

Základní a závazné parametry motorových paliv stanovují jakostní normy. V těch jsou pro automobilové benziny stanoveny: oktanové číslo motorovou i výpočetní metodou, obsah benzenu, hustota, obsah kyslíku i počátek, konec a průběh destilace. Dodržení všech těchto parametrů je dostatečnou zárukou, že vozidlo bude na takové palivo provozovatelné.

Někteří prodejci se snaží nabídnout svým zákazníkům něco navíc, tedy palivo, jehož vlastnosti jsou nějakým způsobem nadstandardní. Často reagují na poptávku zákazníků, tedy provozní zkušenosti s vozidly, jejichž technika se v průběhu let vyvíjí.

Pro starší generaci motorů s nepřímým vstřikováním byla zásadní čistota sacích ventilů a kanálů. Úsady, které zde vznikaly z odvětrání klikové skříně, neúplné výměny plynů i záměrné recirkulace spalin, totiž pohlcovaly benzin a tím samovolně měnily složení směsi. Její neřízené ochuzování a obohacování pak způsobovalo problémy se startováním, prodlevy reakce motoru, zvýšení spotřeby paliva i zhoršení emisí. Benzin s čisticí přísadou dokázal tyto věci zcela vyřešit, kvalitní prodejci pohonných hmot to mohou doložit výsledky motorové zkoušky CEC F-05-93, která právě čistotu sacích ventilů hodnotí.

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.

Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články