Opravovali jsme na Rallye du Maroc 2023

Redakce AutoEXPERTU má své zastoupení v rámci ostravského závodního týmu FESH FESH, patřícího do skupiny OSTRA. Díky tomu vám můžeme přinášet vhled do zákulisí na práci mechaniků během rallye. Tentokrát vás zavedeme do Maroka, kde se na začátku října jela týdenní Rallye du Maroc.

Obr. 1: Pro vaši představu: zde je oficiální mapka rallye, ze které můžete vyčíst, kudy vedly jednotlivé etapy a kolik měly závodních a přejezdových kilometrů.

Tým na rallye vyslal dva závodní trucky, Ford Cargo s číslem 502 pilotoval šéf týmu Tomáš Vrátný s navigátorem Bartłomiejem Bobou z Polska a Jaromírem Martincem na postu mechanika, za volant Tatry Jamal se startovním číslem 509 usedl Litevec Vaidotas Paškevičius s navigátorem Slavomirem Volkovem a mechanikem Gytisem Gaspariunasem.

Ovšem mise týmu tentokrát nespočívala v pouhém absolvování závodu. S fordem totiž na rallye Dakar vyrazí handicapovaný andorrský závodník Albert Llovera, proto on i se svojí posádkou – navigátorkou (a neteří) Margot Lloberou a mechanikem Marcem Torresem dorazili do Maroka také, aby tři dny před samotnou rallye testovali v dunovišti Erg Chebbi poblíž Merzougy.

ZDE na tomto videu můžete vidět vyproštění kamionu uvízlého na hraně duny. Tady je to v pohodovém tréninkovém tempu.

Jakkoliv rallye nebyla až tolik dlouhá, přece přinesla řadu zajímavých momentů a mechanikům chvílemi plné ruce práce. V následující fotoreportáži vám ji právě pohledem mechaniků přiblížíme.

Obr. 2: Oba závodní speciály v tuto chvíli ještě během testování v okolí Merzougy.
Obr. 3: Vaidotas Paškevičius za volantem Tatry Jamal.
Obr. 4: Posádka Vrátný (uprostřed), Boba (vlevo), Martinec.

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články