Rychlé bezkontaktní měření geometrie

Měření geometrie podvozku klasickým způsobem zná asi každý a některé postupy jsou již dlouhodobě zažité. Přesto i zde jde pokrok velmi rychle dopředu. Nejnovější technologické vychytávky v tomto segmentu popisuje Petr Kunzl ze společnosti AD Technik. V úvodu se navíc dozvíte, jak jsou na tom podvozky elektromobilů.

EU Green Deal – nástup elektromobility – konec spalovacích motorů do roku 2030… Ne, opravdu se nesnažím odpudit některé čtenáře hned v úvodu článku. Je dost dobře možné, že zdaleka ne všechny zelené milníky budou splněny, a buďme upřímní, většina z nás v to i doufá. Nic to ale nemění na trendu, který je nastolen. Elektromobilita je na vzestupu a otázkou dnes není zda, ale jak rychle a jak moc promění vozový park v nejbližší letech. Nevěříte? Stačí se podívat kolem sebe. Spatřit elektromobil v běžném provozu už není raritou. Hranice dojezdu 400 km, která byla svého času zmiňována jako podmínka pro běžně využitelný elektromobil, je dnes běžně plněna i základním provedením elektromobilů a ani dobití baterie během cesty už dávno netrvá hodiny, ale maximálně desítky minut při stále běžnějším rychlodobíjení. Jakkoliv se nám to může nelíbit a stavět spoustu otázek k další diskuzi, prostým faktem je, že podíl elektromobilů v servisech některých značek brzy spolehlivě dosáhne nižších desítek procent. A ne, opravdu tím není míněna Tesla.

Jak to souvisí s geometrií podvozku? Jednoduše. Každý servis, který už má nějakou podstatnější zkušenost s elektromobily, potvrdí dvě jednoduchá pravidla:

První:

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články