Pohled zevnitř – poctivý servis klimatizací (1)

V minulém vydání (AutoEXPERT 9/2022) jsme publikovali část e-mailu, který nám napsal náš čtenář Michal Kladiva ze společnosti Car Diagnostic, specialista na servis klimatizací vozidel. Jeho komentáře nás zaujaly, a proto jsme jej požádali o spolupráci. Přinášíme vám první díl ze série článků věnovaných praktické stránce servisu klimatizací – zaměřený na výběr plničky.

Slyšet ze všech stran několikrát do měsíce o inovacích, zvýšených nárocích na mechaniky v podobě vzdělávání, nových technologií, nutného nákupu nových přípravků, abyste jich na oplátku příští rok potřebovali pořídit ještě víc… Stále nová školení, učení se za pochodu, desítky hodin výzkumů na vlastní náklady, časové nároky zákazníků, tlak na ceny a šílené tempo výrobců automobilů, které, zdá se, nezpomalí nic, ani pandemie. Do toho všeho plný diář a práce nad hlavu podporují nápad začít pořádat placený kurz „lžeme zákazníkovi i sobě pro pokročilé“ pro ostatní z oboru, až nám samotným dojde dech. Protože vyjmenovat zpaměti všechny modely aut od Škodovky už začíná být vážný problém, který si nechci přiznat.

Ten čas se blíží stejně horlivě jako zákazník, jenž se u vás výhružně pokouší reklamovat selhání patnáctiletého vzduchového podvozku, který začal padat měsíc po návštěvě ve vašem servisu, kde jste mu na počkání měnili žárovku. Do tohoto všeho se potom zdá být nedostatek náhradních dílů vítanou situací, kdy nabrat dech. Mít pár minut k dobru, když nedorazí díl, na to ověřit si, je

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články