Captiva nestartuje

Motor automobilu  Chevrolet Captiva CRDi.

V tomto článku popisuje školitel společnosti Robert Bosch a náš dlouholetý spolupracovník Štěpán Jičínský podrobný postup hledání příčiny závady u vozidla Chevrolet Captiva CRDi. Po předchozím defektu Captiva nestartuje.

Obsah článku:
• Počáteční analýza
• Zkoumání aktivace vstřikovačů
• Rozuzlení
• Motor běží
• Závěr

Článek ze seriálu Liga mistrů diagnostiky. Další díly ZDE.

Vloni na jaře volal na hotline zákazník – Ivan Buňata, majitel servisu Bosch Car Autocentrum Plus v Ústí nad Labem –, jemuž se do opravy dostal vůz Chevrolet Captiva 2.2 CRDi 135 kW z roku 2011. Vozidlo mělo čerstvý defekt – za jízdy začalo kouřit a motor ztratil výkon. Řidič vůz odstavil a pak zkoušel startovat, leč marně. V servisu zjistili, že je poškozené turbo – plné oleje. Po mechanické opravě se však dařilo vůz nastartovat jen s použitím spreje do sání. V paměti závad byla chyba upozorňující na vysoký podíl sazí ve filtru částic. Ani po výměně DPF se ale situace nezměnila.

Počáteční analýza

Po nahlédnutí do skutečných hodnot při startování bylo zvláštní, že snímač otáček vačky hlásil přibližně stejné otáčky jako snímač kliky, nikoliv otáčky poloviční, jak by z principu vyplývalo. Výměna snímače vačky nepomohla. Měření signálů obou snímačů osciloskopem pak ukázalo, že snímače i impulzní kola jsou v pořádku (obr. 1). Počítáním zubů od referenční značky k hraně impulzu vačky na vzorovém signálu (obr. 2) a jeho porovnáním s naměřeným signálem se jen potvrdilo, že nastavení rozvodů je v pořádku. Dle informace servisu byly rozvody nastaveny pomocí originálních přípravků. Nesprávný údaj otáček vačky byl tedy zřejmě způsoben chybným vyhodnocením diagnostického softwaru.

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články