Citroën C5 2.0 HDi RHW s reklamací nízkého výkonu motoru

Liga mistrů diagnostiky

Následující příspěvek pro vás opět připravil špičkový odborník a držitel titulu diagnostik roku, vyhlašovaného portálem FCD, Jiří Černý z Liberce. Ukáže vám, jak někdy starší vozidlo může při diagnostice připravit horké chvíle.

Počáteční stav

Zákazník přivezl vozidlo Citroën C5 2.0 HDi RHW s tím, že má nízký výkon motoru. Dále uvedl, že nelze připojit diagnostiku. Tato informace mě nijak zvlášť neznepokojila, neboť se stává, že někdy tester skutečně nelze připojit. Bývá to z důvodu chybějícího napájení diagnostické zásuvky či mechanické závady na jejích pinech. Zde, jak se později ukázalo, však byla vada zcela jinde.

Začínáme

V tomto vozidle je osazena řídicí jednotka Bosch EDC 15C2-11.1. Prvotně jsem se tedy zaměřil na informaci o nemožnosti provedení standardní diagnostiky. K mému údivu se po zapojení interface diagnostiky Thinkcar do zásuvky rozsvítil displej na jeho modulu. Napájení zásuvky je tedy v pořádku. Vyčtení identifikace i paměti závad proběhlo bez problémů.

Obr. 1: Tester umí načíst měřená data, ta ale po jedné až dvou sekundách zmizela a místo údajů se objevily hvězdičky.

V paměti závad byly jen chyby, které nemohly mít na výkon motoru vliv, a to:

  • 8000: Přerušovaná porucha. Zkrat relé žhavení na kladné napětí.
  • 8500: Přerušovaná porucha. FRIC (funkce chlazení integrovaná s řídicí jednotkou) soulad mezi otáčkami ventilátoru a nastavením.

Po přečtení závad jsem si pokládal otázku: Proč informace o nefunkčnosti diagnostiky? Důvod se ukázal v momentě pokusu o čtení živých dat (obr. 1).

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články