Následující příspěvek pro vás opět připravil špičkový odborník a držitel titulu diagnostik roku, vyhlašovaného portálem FCD, Jiří Černý z Liberce. Ukáže vám, jak někdy starší vozidlo může při diagnostice připravit horké chvíle. Tentokrát byl reklamován nízký výkon motoru.
Obsah článku:
• Počáteční stav reklamovaného vozidla
• Začínáme
• Nelze načíst data
• Jak dál?
• Zpracovávám data
• Jsem na stopě
• Závěr
Článek ze seriálu Liga mistrů diagnostiky. Další díly ZDE.
Počáteční stav
Zákazník přivezl vozidlo Citroën C5 2.0 HDi RHW s tím, že má nízký výkon motoru. Dále uvedl, že nelze připojit diagnostiku. Tato informace mě nijak zvlášť neznepokojila, neboť se stává, že někdy tester skutečně nelze připojit. Bývá to z důvodu chybějícího napájení diagnostické zásuvky či mechanické závady na jejích pinech. Zde, jak se později ukázalo, však byla vada zcela jinde.
Začínáme
V tomto vozidle je osazena řídicí jednotka Bosch EDC 15C2-11.1. Prvotně jsem se tedy zaměřil na informaci o nemožnosti provedení standardní diagnostiky. K mému údivu se po zapojení interface diagnostiky Thinkcar do zásuvky rozsvítil displej na jeho modulu. Napájení zásuvky je tedy v pořádku. Vyčtení identifikace i paměti závad proběhlo bez problémů.
V paměti závad byly jen chyby, které nemohly mít na výkon motoru vliv, a to:
- 8000: Přerušovaná porucha. Zkrat relé žhavení na kladné napětí.
- 8500: Přerušovaná porucha. FRIC (funkce chlazení integrovaná s řídicí jednotkou) soulad mezi otáčkami ventilátoru a nastavením.
Po přečtení závad jsem si pokládal otázku: Proč informace o nefunkčnosti diagnostiky? Důvod se ukázal v momentě pokusu o čtení živých dat (obr. 1).
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.