Vážení čtenáři, toto pokračování seriálu připravil František Vaněk, specialista v oboru diagnostika motoru a elektronika v automobilovém opravárenství a člen technického oddělení TechXpert společnosti Swiss Automotive Group CZ s.r.o. (SAG CZ). Tentokrát se zamýšlí nad tím, že od některých závad je potřeba včas odejít a čas vám pak daruje myšlenky, jak úspěšně pokračovat dále.
Obsah článku
• Specifikace opravovaného vozidla
• Jaký je projev závady
• Můj postup při hledání problému a diagnostika motoru
• Na řadu přišel osciloskop
• Další kroky – demontování předkatalyzátoru
• Příčina závady je jasná
• Závěr – ponaučení: někdy je dobré podívat se na závadu z jiného pohledu
Článek ze seriálu Diagnostická praxe. Další díly ZDE.
V tomto diagnostickém příběhu se s vámi podělím o případ z praxe na vozidle koncernové značky VW v provedení se zážehovým motorem MPI, kterých se v této kombinaci zase tolik neobjevuje. Popišme si podrobně od začátku do konce závadu, kterou jsem řešil u našeho spřáteleného autoservisu SAG, u Pavla Š. v Orlických horách.
Vozidlo
VW Caddy 1.4 16V, 59 kW, rok výroby 2008, systém řízení motoru Marelli, najeto 356 000 km
Projev závady
Ke konci minulého roku mě kontaktoval Pavel, který se v tu dobu potýkal se závadou na voze VW Caddy. Dle slov majitele auta v něm z ničeho nic najednou něco „cvaklo“ a nebylo možné akcelerovat do vysokých otáček. Pavel po připojení diagnostika motoru Bosch KTS 560 vyčetl závady poukazující na obvod škrticí klapky a jeho nastavovače – snímače polohy plynového pedálu. Závady byly sporadické.
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.