Když zlobí noxy

Z rubriky: Liga mistrů diagnostiky

Vážení čtenáři, v tomto diagnostickém seriálu představujeme novou tvář – Tomáše Noska ze společnosti Autoservis Dasný. Je členem skupiny AutoDiagnostická Komunita (ADK), již založil Jiří Hampl. Ve svém prvním příspěvku popisuje zajímavou testovací metodu okruhu dodatečné úpravy spalin.

Zákazník přivezl vozidlo Škoda Kodiaq 2,0 TDI 140 kW, kód motoru DFHA, několik dní po zakoupení v autobazaru s tím, že se rozsvítila nějaká kontrolka na přístrojové desce.

Po stopách problému

Po zapnutí klíčku skutečně svítila na přístrojovém panelu emisní kontrolka MIL. Začal jsem obligátně sériovou diagnostikou. Vyčetl jsem paměť závad všech řídicích jednotek a hned řídicí jednotka motoru hlásila chybu P20EE00:

SCR katalyzátor NOx řady válců 1 účinnost příliš nízká.

To nebyla pro zákazníka dobrá zpráva. U tohoto systému je SCR katalyzátor, oxidační katalyzátor a DPF v jednom kompletu. Cena této sestavy dosahuje úctyhodných 44 000 Kč + 3 200 Kč vratné zálohy.

Třeba pomůže TPI

Obr. 1: Aktualizace softwaru řídicí jednotky.

Jako jeden z prvních kroků u novějších vozidel většinou hledám, zda se o chybovém hlášení nebo projevu závady nezmiňuje nějaká technická produktová informace (TPI) výrobce vozidla, a proto má výrobce nějaké řešení.

Po přihlášení do informačního systému erWin Škoda jsem skutečně našel technickou produktovou informaci číslo 2056322/3, týkající se kódu P20EE00. Ta odkazovala na odchylku SW v řídicí jednotce motoru a jako řešení byla doporučena aktualizace na nejnovější verzi SW 9970.

Po jejím provedení (obr. 1) a vymazání paměti závad se již kontrolka MIL nerozsvítila. S dobrým pocitem, že odstranění závady bylo jednoduché a zákazník nemusí sáhnout hluboko do kapsy, jsem opravené vozidlo předal.

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články