Kontrola dírkou po olejové měrce

Jednou z technických prezentací, které zazněly na letošním Diagnostic Conu, byla přednáška o diagnostice prostřednictvím sledování tlaku v klikové skříni. Autor prezentace Libor Fleischhans ji pro vás, čtenáře AutoEXPERTU, zpracoval do podoby článku.

Nepodceňujte kontrolu PCV

Při pravidelné kontrole emisí je úkon kontroly tlaku v klikové skříni dle metodiky sice povinný, ale ve stanicích STK jej skoro nikdo neprovádí. PCV (positive crankcase ventilation) je totiž nenápadný systém, kterému se moc nevěnuje pozornost, ač je pro celkové zdraví a životnost motoru doslova klíčový. Proto by při každé pravidelné údržbě vozidla měla být vždy provedena alespoň rychlá kontrola jeho funkce. PRO

O co se stará ventilace klikové skříně

Obr. 1: Schéma jednoho z typů PCV ventilu.

Pístové spalovací motory ve fázi komprese a poté i expanze profukují kolem pístních kroužků do útrob klikové skříně nepatrné množství dvojího druhu plynů:

a) Během kompresní fáze je to komprimovaný vzduch s uhlovodíky. Přítomnost uhlovodíků způsobuje v klikové skříni předčasnou degradaci motorového oleje.

b) Během expanze jsou to výfukové plyny s vlhkostí a s nečistotami ze spálené směsi.

Obojí jsou pak

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články