Slabý akumulátor u vozidla Škoda Superb 2 Combi 2013 2.0 TDI 103 kW přivedl našeho stálého spolupracovníka Jakuba Mejzlíka ze společnosti Auto MERCIA, a. s., z Chrudimi, na závadu, kterou způsobil nesprávně použitý alternátor. Více se dozvíte v tomto článku.
Obsah článku:
• Vypadá to na problém s akumulátorem
• Jak funguje powermanagement u tohoto vozu
• Zjišťuji stav vozidla a jeho závad
• Podrobné měření, navíc s osciloskopem
• Od akumulátoru k regulátoru
• Opraveno
• Jak a kdy závada vznikla
• Není alternátor jako alternátor
Článek ze seriálu Liga mistrů diagnostiky. Další díly ZDE.
Zákazník k nám dovezl vůz na doporučení jiného autoservisu, kde se mu pokoušeli závadu odstranit. Dle jejich tvrzení měl být příčinou všech problémů na autě vysoký klidový odběr proudu. Jelikož neměli prostor zabývat se detailním pátráním po závadě, doporučili zákazníkovi, aby svěřil diagnostiku nám. Takové doporučení a důvěra ať již od zákazníků samotných, či od kolegů z jiných autoservisů mě vždycky moc potěší.
Vypadá to na problém s akumulátorem
Majitel auta si stěžoval na to, že každé ráno musí startovat pomocí startovacích kabelů z jiného auta. Za poslední rok a půl nechal vyměnit už druhý akumulátor, ale vždy to pomohlo jen na chvíli a závada se zase začala projevovat.
Když jsem tedy měl auto v dílně, rozhodl jsem se nejprve ověřit tvrzení předchozího autoservisu o zvýšeném klidovém odběru proudu. Zamkl jsem proto vůz a počkal cca 40 minut, až všechny datové sběrnice a řídicí jednotky přejdou do sleep modu, a změřil jsem odběr proudu celé palubní sítě z akumulátoru. Výsledek měření je na obr. 1. Výrobcem udávaná hodnota maximálního možného klidového odběru proudu je 0,025 A s tím, že obecně se toleruje klidový odběr do 0,05 A. I když jsem měřil opakovaně, nikdy jsem u tohoto auta ani jednu z těchto hodnot nepřesáhl. To už mi dávalo tušit, že problém bude pravděpodobně někde jinde, takže jsem začal hezky od začátku.
Jak funguje powermanagement u tohoto vozu
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.