Nestartující Opel Movano 2.5 DTI

Liga mistrů diagnostiky

Vážení čtenáři, tento článek je dalším pokračováním seriálu na téma závad bránících startu motoru. Název článku, který opět připravil specialista Dalibor Plischke ze společnosti MOTOR expert s.r.o., napovídá, že jeho ústředním tématem bude opět diagnostika nestartujícího motoru. Tentokrát však nejde o motor zážehový, ale o vznětový.

V minulém dílu o nestartujícím VW Golf jsem hned v úvodu prozradil, v které oblasti bylo „jádro pudla“. Tentokrát budu tajemný jako hrad v Karpatech a řešení případu budu popisovat tak, jak probíhalo.

Co mohu přiznat hned v úvodu, je, že nejsem největší fanda vznětových motorů. Pokud mám možnost výběru mezi diagnostikou zážehového a vznětového motoru, je má volba jasná – beru benzin. Ten, kdo se již někdy trápil např. s rizikovou demontáží zapečených žhavicích svíček nebo vstřikovačů, asi bude chápat proč. Má historická preference hrála dále významnou roli.

Vozidlo: Opel Movano A, kód motoru G9U-754, 84 kW

Několik informací k danému vozidlu: do provozu bylo uvedeno 8/2005, systém řízení motoru je Bosch EDC 15C13 (common-rail).

Závada: Po večerním odstavení vozu nešel již motor nastartovat. Přičemž dokud motor běžel, nebyly majitelem pozorovány žádné negati

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články