Diagnostika a opravy vozidel se stávají náročnějšími a komplikovanějšími. Bez detailních dat a informací, ale také bez zkušeností v podobě zdárně vyřešených závad vozidel je v některých případech téměř nemožné problém úspěšně vyřešit. Kde ale získat tolik potřebné rady? Každý dnes odpoví, že na internetu, kde je přece nepřeberné množství nejrůznějších fór. Realita je však taková, že některá diskusní fóra jsou seriózní, v jiných se naopak prezentují tzv. „všeználkové“ všeho druhu. Jak a kde rychle zjistit opravdu relevantní informace k závadě, kterou právě nemůžete rozlousknout, poradí náš dlouholetý spolupracovník a špičkový diagnostik Jiří Hampl.
Vážení přátelé, ve druhém dílu (další díly najdete ZDE) vám na praktických příkladech ukážu, jak vypadá pomoc v AutoDiagnostické komunitě (ADK), kde jsou sdruženi lidé se stejným nebo podobným zájmem. Připomeňme si, že v ADK jde pouze a jedině o pomoc. Pokud by zde všichni chtěli jen získávat body, dělat ramena a zviditelňovat se, nebude z čeho čerpat. Nakonec by z ADK vznikl jen spolek „profíků frajerů“, který mezi sebe už nikoho nepustí. Jinak řečeno, velmi často jsme i v autobranži závislí na pomoci od druhých, ale na druhou stranu máme v rámci komunity možnost tomu druhému také pomoci. Já sám to mám podobně, protože rád pomůžu někomu opravit auto a těší mě poděkování (ať je v jakékoliv formě), což mě posouvá k uskutečnění mých dalších cílů.
Je jasné, že komunita je ještě poměrně mladá a stále se formuje, ale už i teď se ukazuje, že je na čase poznat se i osobně. Její členové si začínají volat mezi sebou, vzájemně se navštěvovat a spolupracovat také fyzicky. Proto je ta pravá chvíle na to, sejít se ve větším počtu, popovídat si přímo a předat zkušenosti a tím také podpořit dobré vztahy. O tom ale až jindy.
Nyní se vraťme k reálné komunikaci a ukažme si na výmluvných obrázcích zkušenosti s pomocí při opravách vozidel, a to ve dvou názorných případech.
Případ první: vlákno čistého altruismu
Pokud někdo chce v komunitě pomoci, může do tohoto vlákna napsat stručně svou zkušenost.
Případ druhý: vlákno vyžádané pomoci
Přátelé, podívejte se na pomoc s tímto případem a zeptejte se potom sami sebe, co je pro vás větší radost. Někomu poradit, nebo když vám někdo poradí?
V příštím – závěrečném – dílu přinesu informace týkající se srazu ADK a také malé překvapení.
Nakonec jde, přátelé, „jen“ o radost. Nejsilnější a nejopravdovější radost je z radosti druhých, kterou jim vytvoříme svou pomocí. A neznamená to nutně jim dávat peníze nebo něco hmotného. Oživíme u druhých i u sebe tu lepší stránku života a o to tu přece jde. Každý tu máme nějaký úkol a smysl. To, že ho někdo u sebe nebo u druhých nechápe, není důvod nevěřit v řád světa a jistotu dobra a lásky. Proto se prosím ptejme na smysl, proč děláme to, co děláme. Smysl to má, je na nás přijít na kloub tomu proč.
Jiří Hampl
Tento článek najdete v časopisu AutoEXPERT vydání č. 11/2023.