Překvapivě jednoduchá závada

Liga mistrů diagnostiky

O řešení zajímavé závady se s vámi v tomto článku podělí Štěpán Jičínský a Zdeněk Komárek ze Školicího střediska automobilové techniky BOSCH.

Byli jsme požádáni známým z autoservisu v sousední zemi, zda bychom se nepodívali na vůz Mercedes-Benz C 220 CDI Sportcoupe jeho známého, bydlícího v Praze. Majitelem vozu byl starší pán a při občasném užití vozu mu vadilo, že na přístrojové desce svítí kontrolka brzdového systému a nefunguje rychloměr. Při předchozích pokusech o opravu bylo majiteli vozu sděleno, že „je vadná řídicí jednotka ESP a bude třeba vyměnit celý hydroagregát spolu s řídicí jednotkou a asi upadl nějaký drát, a proto nefunguje tachometr“.

Úvodní načtení systémů

Při prvotní diagnostice elektronických systémů vozidla jsme zjistili mnoho chybových hlášení od různých řídicích jednotek (obr. 1).

Obr. 1: Výčet závad po převzetí vozu. Ve výčtu se několikrát objevuje nízké napájecí napětí a u několika řídicích jednotek chybějící komunikace s ABS/ESP. Zkusil jsem paměť závad vymazat a načíst znovu, abych se dozvěděl aktuální stav.

Zjištění aktuálního stavuPokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.

Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články