Následující příspěvek pro vás připravil špičkový odborník a držitel titulu diagnostik roku, vyhlašovaného portálem FCD, Jiří Černý z Liberce. Tentokrát jde o motor BMW.
Obsah článku:
• Počáteční stav – popis závady
• Začínám měřit motor BMW
• Zásah do řídicí jednotky
• Pokus s jinou ŘJ
• Jak dál?
• Závada odhalena
• Závěr
• Charakteristika měřicího přístroje
Článek ze seriálu Liga mistrů diagnostiky. Další díly ZDE.
INFORMACE O VOZIDLE | |
Model: | BMW X5 3.0 sd |
Rok výroby: | 2009 |
Typ motoru: | 30 6D 5 |
Výkon (kW): | 210 |
Převodovka: | automatická |
Palivo: | nafta |
Najeto: | 309 000 km |
Počáteční stav
Vozidlo mi přivezli se závadou samovolného zhasnutí motoru po poměrně krátké době jízdy nebo i při ponechání auta s motorem běžícím na volnoběh. Stačilo je nechat 20 minut nastartované, auto se zahřálo a samovolně zhaslo.
V předchozím servisu kompletně vyměnili kabeláž ke vstřikovačům a dva vstřikovače. Jednotka totiž zapisovala závadu na ovládání vstřikovačů, a to prvotně vždy na čtvrtém válci, následně pak na pátém (viz obr. 1). Ostatní vstřikovače proběhly testem na stolici.
Začínám měřit motor BMW
Komponent, které by mohly mít problém s teplotou, je na motoru poměrně hodně. Moje prvotní úvaha vedla směrem ke kontrole snímačů otáček vačky a kliky. Snímače otáček je potřeba měřit na vstupu do řídicí jednotky, protože potřebujete vědět, zda signál ze snímače dojde až na patici řídicí jednotky. Kdybyste měřili signály na přímo na snímačích, mohli byste se dočkat toho, že na snímači signál bude, ale do řídicí jednotky by nemusel dojít… Zde u tohoto motoru by bylo i poměrně těžké se k samotným snímačům dostat (hlavně ke snímači kliky), takže bylo i pohodlnější měřit přímo na řídicí jednotce.
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.