SECONS: BimCOM

Měřili jsme s… speciál

SÉRIOVÁ DIAGNOSTIKA

Ve spolupráci se společností SECONS s.r.o. vám přinášíme recenzi diagnostického systému BimCOM, kterou připravil náš stálý spolupracovník Jakub Mejzlík.

V rámci testování diagnostických zařízení pro recenze do rubriky „Měřili jsme s…“ jsem měl tentokrát možnost detailně vyzkoušet další ze systémů od výrobce SECONS, a to BimCOM, určený pro vozy značky BMW. Česká společnost SECONS mimo jiné vyrábí diagnostická zařízení vždy specializovaná na konkrétní značku vozidel a tomu odpovídá i jejich název.

Diagnostický případ, který jsem s pomocí diagnostiky BimCOM řešil, se týkal vozu BMW 530i z roku 2008 a byl poměrně rozsáhlý. U vozidla bylo více závad, a proto jsem prováděl hodně testů a měření. Pokud jde o sériovou diagnostiku, hlavní roli hrál právě tester BimCOM a v oblasti paralelní diagnostiky to byl osciloskop MT Pro. V některém z dalších vydání popíšu i práci s MT Pro, kde se více zaměřím na měření osciloskopem a následnou analýzu pořízených záznamů.  

BMW 530i, 2008

Vůz trápil nepravidelný chod motoru po studeném startu a občasné výpadky spalování i po zahřátí motoru. Nezávisle na výpadcích spalování se také rozsvěcela kontrolka motoru. U těchto modelů jde o motor s přímým vstřikováním benzinu a vrstveným spalováním směsi. Navíc má motor systém Vanos, což je u BMW systém proměnného časování ventilů, který ale také částečně nahrazuje funkci škrticí kla

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články