Ve vydání č. 10 AutoEXPERTU jsme přinesli reportáž z letošního Diagnostic CONU. Přímo tam jsme se domluvili s vítězem soutěže Diagnostik roku Jiřím Černým (Autoelektro Černý) z Liberce, že pro vás do podoby článku připraví některé ze svých zajímavých případů. Nyní jeden takový přinášíme.
Už při pohovoru se zákazníkem mi bylo jasné, že to bude zajímavá práce, tím spíše, že šlo v našich končinách o relativně exotickou značku (Cadillac). Vozidlo projelo již několik servisů a se závadou se potýkalo rok. Ve voze byl také namontován pohon LPG, takže další zařízení oproti normálu, které mohlo přispět k závadám na systému.
Projev závady: nahodilé zhasnutí motoru naprosto kdykoli a nepředvídatelně, někdy po 30 km, někdy po 100 km…
Vyčítám paměť závad
První DTC (diagnostic trouble code): P0011 – camshaft position (CMP) system performance
Je to sice závada, která by mohla způsobovat nemožnost startu, ale neměla by to být příčina zhasnutí již běžícího motoru.
Ani druhý DTC: P0455 – evaporative emission (EVAP) system large leak detected by neměl uvést motor do klidu.
Počáteční úvahy
Pojďme tedy nejprve pátrat po příčině zápisu závady signálu vačky. Široký log ukázal problém její synchronizace. V parametrech je samostatný údaj o odklonu od předepsané hodnoty. Hodnota se začala „rozjíždět“ po re
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.