A opět na téma: vodík jako palivo

modrý automobil na vodík jako palivo

Vodík jako palivo a energeticky zdroj budoucnosti jsme se na stránkách AutoEXPERTU již několikrát probírali. Tentokrát se k němu vracíme v rozhovoru s vedoucím vodíkové sekce Asociace pro akumulaci energie AKU-BAT CZ Matějem Krumlem.

Vy zastupujete AKU-BAT, tedy asociaci sdružující subjekty v oblasti akumulace energie. Jaká je v tomto ohledu úloha vodíku? Budoucnost jednoznačně patří akumulaci energie – jakým způsobem tedy lze z jejích přebytků vyrábět vodík a následně jej využívat?

Úloha vodíku z hlediska akumulace je vhodné doplnění ostatních ekologických alternativ akumulace. Jeho výhodou je oproti např. bateriovým systémům možnost dlouhodobější akumulace v řádů dnů, týdnů, ale i měsíců. Navíc ho lze relativně levně ve velkých objemech dopravit z místa výroby do místa spotřeby. Vodík nám tedy umožňuje vystavět OZE ve velkém měřítku v místech, která jsou svou polohou pro výrobu obnovitelné energie ideální, ale současně v těchto místech není dostatečná spotřeba elektrické energie.

Vodík jako palivo je možné vyrábět několika způsoby: pokud mluvíme o obnovitelném vodíku (RFNBO), ten se vyrábí pomocí elektrolýzy vody, kde v zařízení nazývaném elektrolyzér dochází k rozkladu vody na kyslík a vodík, přičemž elektrická energie pochází z obnovitelných zdrojů. Jde o výrobní proces, který je šetrný k životnímu prostředí, při výrobě vodíku RFNBO nevznikají žádné emise

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články