Motorové oleje s extrémně nízkými viskozitními rozsahy

Ještě řidší…

Současný trend v oblasti vývoje osobních a lehkých užitkových automobilů je v souladu se strategií intenzivní podpory životního prostředí spojen s vývojem hnacích agregátů, které při provozu výrazně omezují tvorbu emisí. Tomu odpovídá vývoj vozidel s hybridními pohony, resp. s pohony čistě elektrickými. Technický poradce pro TotalEnergies Marketing Pavel Růžička vám přináší základní informace o nových typech motorových olejů, které jsou doporučeny do moderních konstrukcí spalovacích motorů vozidel s hybridním pohonem.

Spalovací motory hybridních vozidel

Obr. 1: Benzinový vznětový spalovací motor typu HCCI (homogeneous charge compression ignition).

Výraz „hybridní“ znamená, že vozidlo je poháněno kombinací spalovacího motoru a elektrického pohonu. Tento kombinovaný hybridní pohon vozidla tak umožňuje provoz s nižšími emisními hodnotami CO2 do 40 g/km vůči platnému limitu 95 g/km. Podstatnou složku tohoto pohonu zajišťují moderní konstrukce spalovacích motorů. Zpravidla se dnes stále častěji používají malolitrážní („downsized“) přeplňované benzinové spalovací motory. Jde o moderní výkonné spalovací motory menších rozměrů, které díky konstrukčnímu provedení minimalizují spotře

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články