Přinášíme další díl seriálu specialisty na servis klimatizací vozidel Michala Kladivy ze společnosti Car Diagnostic. Tentokrát se bude věnovat nářadí pro opravy a metodám oprav mechanických prvků – trubek, koncovek atd.
Technologii a nářadí pro opravu klimatizačních rozvodů zpravidla není nutné mít ve výbavě mezi prvními položkami, do kterých budete investovat. Na trhu existuje poměrně úzký sortiment určený pro tyto opravy a ještě užší je ten, který skutečně funguje dlouhodobě. Je dobré zmínit, že velmi často dochází k situacím, že oprava hadice chladicího okruhu není pro její konstrukční tvar vůbec možná anebo často dosahuje i více než dvou třetin ceny hadice nové, v některých případech ji dokonce předčí, což by se nemělo stávat.
Bohužel vzhledem k cenám specifického spotřebního materiálu a jeho úzkému sortimentu dostupnému ve skladech dodavatelů je rychlá a účinná oprava hadice technická výzva. Vydat se proto cestou montování nových dílů bývá někdy v tomto případě i časově lepší varianta a není úplně nepředstavitelné toto nářadí nemít ve výbavě vůbec.
Kdy opravovat
Na druhou stranu existují případy jako tento (obr. 1 a obr. 2), kdy stačilo vodíkovou metodou lokalizovat místo poškození trubky, demontovat pouze podstavec baterie a rychlou a efektivní opravu provést prakticky na počkání za přijatelné náklady a bez demontáže kompletního vedení. Ano, toto je ukázkový případ, kdy se vyplatilo mít na skladě sadu nářadí a speciální spojky v hodnotě asi 60 000 Kč.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.