Diagnostika od A do Z (28)

Konfigurace řídicích jednotek(2)

Vážení čtenáři, v sérii článků vás spolu se specialisty ze společnosti SECONS seznamujeme s vývojem diagnostiky vozidel od počátku až do současnosti a představujeme známé i méně známé postupy při zjišťování závad prostřednictvím aplikací nebo přístrojů pro komunikaci s řídicími jednotkami. V rámci seriálu nahlížíme rovněž do vývojové dílny společnosti SECONS a přibližujeme náročný vývoj nejmodernějších diagnostických součástí – softwaru i hardwaru.

Minule jsme zahájili téma konfigurací, v tomto pokračování se už budeme zabývat konkrétními detaily zejména v teoretické rovině. Přestože se vám teorie může jevit jako nadbytečná, zejména u konfigurací je myslím opak pravdou – správné pochopení, jak funguje, může předejít celé řadě nečekaných problémů. Ty mohou vést až k fatálním následkům pro vozidlo jako celek i pro jednotlivé elektronické systémy. V dalším pokračování nás potom čekají už praktičtější otázky.

Kde jsou konfigurační data uložena

Obr. 15: Obvyklé typy sériových pamětí EEPROM podle typu rozhraní včetně tzv. pinoutů. Existuje celá řada dalších typů, např. 95xxx, ale jejich kompletním

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články