Liga mistrů diagnostiky
VW Passat 2.0 TDI CR 103 kW 2008, motor CBA
Po prázdninách vám přinášíme další z diagnostických příspěvků našeho dlouholetého spolupracovníka Jiřího Hampla.
Vítám vás, milí čtenáři. Musím se s vámi podělit o jednoduchý případ. Miluji jednoduchost v diagnostice, ale k té je zapotřebí znalostí, jak co funguje. Pokud znáte funkci, je diagnostika mnohem jednodušší. Kromě funkce je zapotřebí ještě znát specifikum chování systému v nouzovém režimu. Obě tyto věci souvisí se studiem konkrétních systémů, což musí zákonitě vést ke specializaci. Znáte ten „divný“ pocit, když opravujete nebo diagnostikujete něco, o čem víte, že to neznáte? Kdo je skromný a nedělá ze sebe borce, to jistě uzná a pokorně se uchyluje ke specializaci.
Vědět, že po odpojení jedné komponenty jednotka využije komponentu jinou, je velmi důležité. Dnešní případ to velmi jasně ukazuje. Bez této vědomosti by to dopadlo tak, jak to dopadlo při pokusech zjistit závadu v předešlém servisu.
Projev závady, chybové hlášení
Zákazník říkal, že závada se projevuje jen při jízdě, a to pádem do nouzového režimu a hlášením v paměti závad o nízkém tlaku paliva.
Když jsem se připravoval na jízdu, nastartoval jsem a zvolil parametry ve VCDS. Při nastavování rychlosti vzorkování jsem prováděl volné akcelerace, abych viděl ryc
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.