Pohled zevnitř na poctivý servis klimatizací (3)

Přinášíme další díl článku specialisty na servis klimatizací vozidel Michala Kladivy ze společnosti Car Diagnostic. Pokračuje v tématu výběru plničky klimatizací, tentokrát pro systémy s chladivem CO2.

Minulý díl byl zaměřený na popis a funkce plniček klimatizací jako hlavního nástroje pro servis systémů s náplněmi R134a a R1234yf, přesto by byla v současné době chyba vynechat systém s chladivem CO2 a plničku pro toto nově zaváděné médium, jež je pro mnoho techniků prozatím tabu. Může totiž být zajímavým tipem na investici před koncem roku.

Posloupnost stejná, kroky jiné

Obr. 1: Plnička pro chladivo R744 má pouze dotykový displej, již žádné tlačítko.

Pracovní postup při práci s chladivem CO2 je co do posloupnosti úkonů v porovnání s R134a a R1234yf totožný, nicméně jednotlivé kroky se od zaběhnuté rutiny poměrně výrazně liší. Chladivo CO2 nese označení R744. Pod tímto číslem se s ním budete setkávat v nových vozidlech čím dál častěji. Co se týče termodynamických dějů, je chladicí okruh téměř stejný.

Do popředí však vstupuje tzv. transkritická hodnota chladiva a jeho hustota, se kterou se

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články