Přinášíme další díl článku specialisty na servis klimatizací vozidel Michala Kladivy ze společnosti Car Diagnostic. Pokračuje v tématu výběru plničky klimatizací, tentokrát pro systémy s chladivem CO2.
Minulý díl byl zaměřený na popis a funkce plniček klimatizací jako hlavního nástroje pro servis systémů s náplněmi R134a a R1234yf, přesto by byla v současné době chyba vynechat systém s chladivem CO2 a plničku pro toto nově zaváděné médium, jež je pro mnoho techniků prozatím tabu. Může totiž být zajímavým tipem na investici před koncem roku.
Posloupnost stejná, kroky jiné
Pracovní postup při práci s chladivem CO2 je co do posloupnosti úkonů v porovnání s R134a a R1234yf totožný, nicméně jednotlivé kroky se od zaběhnuté rutiny poměrně výrazně liší. Chladivo CO2 nese označení R744. Pod tímto číslem se s ním budete setkávat v nových vozidlech čím dál častěji. Co se týče termodynamických dějů, je chladicí okruh téměř stejný.
Do popředí však vstupuje tzv. transkritická hodnota chladiva a jeho hustota, se kterou se
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.